LinkedIn jako síť obchodních příležitostí

Sociální sítě jsou číslem jedna ve vytváření interaktivní vizitky firmy. Mít svůj profil na Facebooku již nestačí. Přečtěte si, jak využít profesní sociální síť LinkedIn k získání nových zakázek.

V době, kdy online vládne světem, chceme být nejen my, ale také firmy vidět na internetu. Jsou využívány nové možnosti, jak se zviditelnit a mít navrch před konkurencí. Firmy vyhledávají nepřeberné množství nástrojů, pomocí nichž se registrují a vytvářejí své profily. Mimo profilu na Facebooku existuje pro firmy spousta dalších variant od Google +, Twitter, přes Instagram, Pinterest, Foursquare a další. Vždy záleží na cílech konkrétní firmy a přístupu k marketingu na sociálních sítích.

Významnou pozici zaujímá profesní síť LinkedIn. V základní verzi je zcela zdarma, nicméně nechcete-li tuto síť používat pouze jako „nástěnku na CV“, pro potřeby byznysu můžete jít mnohem dál. Existují placené rozšířené verze, které jsou zaměřeny na snadnější získávání kontaktů a práci s nimi. V zásadě se účty dělí na Basic (neplacený) a Premium (placený).

Plány zacílení profilu:

  • získat zaměstnání svých snů
  • zvětšit a udržet svoji síť živou
  • získat více obchodních příležitostí
  • najít a najmout nové zaměstnance

Pro potřeby obchodu je tedy vhodné zvolit plán, zaměřený na získání více obchodních příležitostí. V případě placených účtů si můžete vybrat ze dvou variant Business Plus nebo Sales Plus. Nicméně rozdíly mezi nimi jsou minimální. Z Basic do Premium účtu se dostanete přímo z nastavení vašeho účtu. Registrace zabere pár minut a je nezávazná, přestože je nutné vyplnit číslo účtu a další údaje.

Jak využít LinkedIn

Rozdíly mezi Basic a Premium účtem

Premium účet dovoluje odesílat zprávy inMail komukoli na LinkedIn a tak například oslovovat potenciální zákazníky nebo zasílat žádosti o spojení s nabídkou spolupráce. Dále tento účet nabízí dostávat doplňující výsledky vyhledávání a vidět více informací o lidech, kteří si prohlédli váš profil. LinkedIn se dá využít také jako CRM, pro ukládání nalezených kontaktů včetně poznámek. Vyzkoušejte vyplňování poznámek přímo na profilu daného kontaktu, v záložce „Relationship“. LinkedIn umí spárovat vaše spojení s vaším kalendářem a s kontakty na Gmailu, Outlooku nebo Yahoo.

Placenou verzi účtu je možné testovat zdarma po dobu 30 dní. Poté je automaticky převedena na placený účet. LinkedIn nabízí buď měsíční, nebo roční platby. Při ročních platbách se ušetří 20 % ve srovnání s měsíční platbou. Z účtu, který zadáte při registraci, se odečte měsíční poplatek ve výši 44,99 EUR, nebo jednorázová částka 419,88 EUR za celý rok. Placený účet není problém kdykoliv bezplatně zrušit přímo z nastavení a to do konce platebního cyklu (30 dní).

Business Plus

V případě účtu Business Plus vás může kdokoli kontaktovat pomocí 15 zpráv InMail. Přínosem je rozšířené vyhledávání až do spojení 3. stupně. Při vyhledávání je možné použít nadstandardní filtry. Zároveň vidíte, kdo si prohlédl váš profil v posledních 90 dnech a dokonce můžete zjistit, jakým způsobem vás dotyčný našel. Pokud Premium účet zrušíte ve 30 denní zkušební lhůtě, kredity za zprávy zůstanou platné do konce běžícího platebního cyklu.

Zpráva InMail LinkedIn

Sales Plus

Tento účet nabízí stejné funkce jako Business Plus, ale k tomu vám dává ještě něco navíc. Stejné zůstává využití 15 zpráv InMail pro oslovení lidí s rozšířenými pravomocemi, přestože s nimi nejste ve spojení. LinkedIn vám doporučuje potenciálně zajímavé kontakty i nadstandardní vyhledávání, ve kterém můžete použít zároveň až čtyři filtry a usnadnit tak vyhledávání nových kontaktů.

Nástroj Lead Builder

Stejně tak jako u Business Plus, můžete i zde vidět, kdo si váš profil zobrazil za posledních 90 dní. Pracujte se zájmem o vaší osobu aktivně. Zkuste nástroj Lead Builder pro vytváření seznamu obchodních partnerů, které vám pomůžou uzavřít více obchodních smluv. Pomocí TeamLink se lze snadno podívat, kdo vám z vašich kolegů či spojení může zprostředkovat kontakt na danou osobu.

Tipy na úspěšný firemní profil

Zaměstnanci jsou nepostradatelnou součástí každé firmy. Chcete-li být jako firma úspěšná na LinkedInu, je nutné, aby tam byli aktivní i vaši zaměstnanci. Proto by každý, kdo je součástí dané společnosti, měl být podporován ve vyvíjení aktivity na této síti. Firmu pak zviditelní to, když si sami zaměstnanci budou na svůj profil vkládat reference a projekty, na kterých pracovali.

Při budování nových kontaktů je vhodné psát důvod, proč se chcete s dotyčnou osobou spojit, působí to důvěryhodněji. Není proto dobré zasílat automatické žádosti, které LinkedIn nabízí, ale místo toho si vytvořit vlastní, kde zdůrazníte, proč s danou osobou chcete navázat spojení, popř. odkud se znáte.

 

 

Zpět na články