Linkbuilding je prací trpělivou: díl VI.

Weby prošpikované bezhlavě umístěnými zpětnými odkazy, registrace ve stovkách katalogů. I tak někdy končívá snaha o linkbuilding. Proč jít na budování zpětných odkazů od lesa a dělat ho správně? 

Jak už napovídá titulek článku, linkbuilding je opravdu prací trpělivou. Patří do souboru SEO aktivit, které napomáhají kvalitě stránky a její pozici v přirozených výsledcích vyhledávání. Téma SEO (optimalizace pro vyhledávače) jsem nakousla v díle o klíčových slovech a nástroji Collabim. Po mých prvních zkušenostech s linkbuildingem na mě padla únava, kontaktovat kvalitní weby za cílem zajištění možné spolupráce, je chvilkami frustrující protože:

a)      kvalitních webů není pořád tolik, jako těch nekvalitních,

b)      ne každý je vám schopen odpovědět.

Můj online marketingem otřelý učitel a guru Michal mi na mé postesknutí, že z oslovených deseti webů jsem dostala odpověď od čtyř, řekl: „To je ještě dost“. S Michalem za zády sondujeme a navazujeme spolupráci pro naše klienty tam, kde to má smysl. Pravidel pro efektivní linkbuilding, který přivede relevantní návštěvnost je mnoho, obecně řečeno jde především o přirozenost zasazeného odkazu, jeho umístění a tematickou vhodnost stránky. 

Linkbuilding

Nejpřirozenější forma linkbuildingu, kterou osobně vyhledávám, je spolupráce s kvalitními obsahovými weby, například online magazíny. Má práce začíná komunikací s těmito weby a dohodnutím podmínek, následuje tvorba článku na aktuální téma týkající se problematiky oboru klienta. Článek s odkazem na stránky klienta poté míří k publikaci na předem dohodnutém webu. Uff.

Tím to ale zdaleka nekončí, budovat zpětné odkazy je potřeba průběžně a dlouhodobě. To máme registrace do katalogů (méně je někdy více), přispívání do diskuzí (bez spamů), prezentace na slidesharu či spolupráce s bloggerkami (ta je pro weby s módou, kosmetikou a doplňky skvělou trefou).

Až se pustíte do aktivního budování zpětných odkazů, vzpomeňte na trpělivost, ta prý růže přináší. V příštím díle si povíme něco o copywritingu a obsahové strategii webu. 

 

Přečtěte si předchozí díl: Změřte sílu své kampaně: díl V.

 

Zpět na články