La Degustation Online

V úterý 15. května se konala první ze sady konferencí La Degustation Online pořádanou Asociací.biz, kterou si naše agentura samozřejmě nemohla nechat ujít. Přinášíme krátké shrnutí.

Cílem této networkingové akce je především nabídnout alternativu k velkému množství různých konferencí a školení, kterých se za poslední léta vyrojilo opravdu mnoho. Ostatně v tomto duchu se nesla i úvodní slova Tomáše Jindříška, hlavního průvodce a komentátora odborné panelové diskuze.

Po úvodním slovu následovala velice energická, svěží a řekl bych, že i zábavně poučná prezentace Jaroslava Haže, digital managera ve společnosti Jan Becher – Pernod Ricard. To hlavní, co nám agenturám chtěl předat a vtlouci do hlavy, bylo jedno slovo: „edukace“. Edukace našich klientů, tedy marketérů společností a také jejich šéfů.

Jako další představila svoji prezentaci Ivana Giardi, pracující na české pobočce Googlu v Praze, a to na pozici agency business manager. Je zřejmé, že se v Googlu opravdu snaží o to, aby měl jejich klient přesná čísla o efektivitě každé kampaně a jejím reálném dopadu na business. To se potvrdilo i v druhé části prezentace, která se věnovala aktuální situaci v oblasti mobilních zařízení, počtu přístupů (aktuálně v rozmezí 7–10 % z celkového počtu) a především jejich budoucnosti. Musím podtrhnout její slova o tom, že díky využívání mobilního připojení se budou v budoucnu uživatele rozhodovat o nákupu v kamenné pobočce v reálném čase, tedy za pomoci recenzí ostatních uživatelů a jejich spokojenosti.

Poté přišla na řadu panelová diskuze, které se účastnili oba přednášející a dále Robert Hass (spoluzakladatel agentury Symbio), Petr Kleiner (marketingový ředitel ČSOB Pojišťovny), Michal Popelář (ředitel agentury Wunderman Interactive) a David Martinásek (externista digitálních aktivit Škoda Auto).

Diskuze se nesla v neformálním pohodovém tempu a snažila se doplňovat témata, která nasadili oba přednášející. Základní názorová třecí plocha vznikala v pohledu na poměr mezi emocemi a rozpočtem každé kampaně. Robert Hass se při své argumentaci opíral o „pravidla“ nákupního oddělení klienta, kterému vlastně ani tak nejde o návratnost investice, ale pouze splnění cílů při procentuálním snížení ceny. Na druhé straně stál především P. Kleiner, který jako manažer v ČSOB musí dbát o celkovou rentabilitu jednotlivých projektů. Velice zajímavá byla také pozice D. Martináska, který hovořil o plánování marketingových kampaní Škody Auto s jednoletým předstihem, což považuji za opravdový komfort a ideální pozici pro vývoj projektů. K mému velkému překvapení se do debaty zapojili i přísedící, kterých se sešel celý sál, odhadem 80 lidí. Myslím, že především dotaz jednoho kolegy ze Symbia by se mohl dát vytesat do přítomných obkladových kamenů: „Jak klientovi říct, že je debil, a přitom ho neurazit“? Tuto otázku zcela chápu.

Závěrečná část konference již zcela odpovídala jejímu názvu a uvedla účastníky do indické kuchyně, která byla opravdu výtečná a chuťově výrazná.

Domnívám se, že celý koncept „La Degustation Online“ je příjemným osvěžením po pracovním dnu a velice se těším na další série, které, jak pevně věřím, budou následovat, a to i přesto, že původní záměr organizátorů, tedy přilákat především marketéry větších společností, se nevydařil. 

Zajímavé odkazy : 

Marek.

Zpět na články