La Degustation Online

Konference La Degustation Online pořádaná Asociací.biz

Cílem této networkingové akce je především nabídnout
alternativu k velkému množství různých konferencí a školení, kterých se za
poslední léta vyrojilo opravdu mnoho. Ostatně v tomto duchu se nesla i
úvodní slova Tomáše Jindříška, hlavního průvodce a komentátora odborné panelové
diskuze.

Po úvodním slovu následovala velice energická, svěží a řekl
bych, že i zábavně poučná prezentace Jaroslava Haže, digital managera ve
společnosti Jan Becher – Pernod Ricard. To hlavní, co nám agenturám chtěl předat
a vtlouci do hlavy, bylo jedno slovo: „edukace“. Edukace našich klientů, tedy
marketérů společností a také jejich šéfů.

Jako další představila svoji prezentaci Ivana Giardi,
pracující na české pobočce Googlu v Praze, a to na pozici agency business
manager. Je zřejmé, že se v Googlu opravdu snaží o to, aby měl jejich
klient přesná čísla o efektivitě každé kampaně a jejím reálném dopadu na business.
To se potvrdilo i v druhé části prezentace, která se věnovala aktuální
situaci v oblasti mobilních zařízení, počtu přístupů (aktuálně
v rozmezí 7–10 % z celkového počtu) a především jejich budoucnosti.
Musím podtrhnout její slova o tom, že díky využívání mobilního připojení se
budou v budoucnu uživatele rozhodovat o nákupu v kamenné pobočce v reálném čase, tedy za pomoci recenzí ostatních uživatelů a jejich spokojenosti.

Poté přišla na řadu panelová diskuze, které se účastnili oba
přednášející a dále Robert Hass (spoluzakladatel agentury Symbio), Petr Kleiner
(marketingový ředitel ČSOB Pojišťovny), Michal Popelář (ředitel agentury
Wunderman Interactive) a David Martinásek (externista digitálních aktivit Škoda
Auto).

Diskuze se nesla v neformálním pohodovém tempu a snažila se
doplňovat témata, která nasadili oba přednášející. Základní názorová třecí
plocha vznikala v pohledu na poměr mezi emocemi a rozpočtem každé kampaně.
Robert Hass se při své argumentaci opíral o „pravidla“ nákupního oddělení
klienta, kterému vlastně ani tak nejde o návratnost investice, ale pouze
splnění cílů při procentuálním snížení ceny. Na druhé straně stál především P.
Kleiner, který jako manažer v ČSOB musí dbát o celkovou rentabilitu
jednotlivých projektů. Velice zajímavá byla také pozice D. Martináska, který
hovořil o plánování marketingových kampaní Škody Auto s jednoletým
předstihem, což považuji za opravdový komfort a ideální pozici pro vývoj
projektů. K mému velkému překvapení se do debaty zapojili i přísedící,
kterých se sešel celý sál, odhadem 80 lidí. Myslím, že především dotaz jednoho
kolegy ze Symbia by se mohl dát vytesat do přítomných obkladových kamenů: „Jak
klientovi říct, že je debil, a přitom ho neurazit“
? Tuto otázku zcela chápu.

Závěrečná část konference již zcela odpovídala jejímu názvu
a uvedla účastníky do indické kuchyně, která byla opravdu výtečná a chuťově
výrazná.

Domnívám se, že celý koncept „La Degustation Online“ je
příjemným osvěžením po pracovním dnu a velice se těším na další série, které,
jak pevně věřím, budou následovat, a to i přesto, že původní záměr
organizátorů, tedy přilákat především marketéry větších společností, se
nevydařil. 

Zajímavé odkazy : 

Marek.

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací