Které weby budou na WebTop100?

Letošní WebTop100 už pomalu klepe na dveře. Jako pokaždé má i tento rok AITOM svá želízka v ohni. Přihlásili jsme celkem 12 různých projektů a už uzavíráme sázky na vítěze. Každý má svého favorita a každým dnem je atmosféra napjatější.

 

„Na WebTop100 nominovali projekty všichni AITOMáci z teamu, každý mohl přihlásit jakýkoli povedený projekt. Interních nominací bylo dvakrát tolik, nakonec jsme vybrali ty technicky nejzajímavější. Vybrat jen ty, které skutečně přihlásíme, bylo náročné. Hodnotili jsme technickou inovaci, grafické zpracování i marketingové a obchodní výsledky. Teď už jen doufáme, že porota bude z projektů stejně nadšená jako my,“ říká o výběru projektů ředitel vývoje Tomáš Odl.

WebTop100 je prestižní soutěž, která vybírá a oceňuje nejlepší projekty internetu za uplynulý rok. Hodnotí se grafiky, čistota kódu, obsah stránek, ale i to, zda je web přívětivý pro uživatele a lze jej intuitivně používat.

Vyhlášení nás čeká 15. listopadu 2016 v Praze. V polovině prázdnin už začala projekty hodnotit odborná porota. Slovy klasika: „Kostky jsou vrženy.“ Seznamte se s kostkami, které máme ve hře my.

1. Aitom.cz

Po 2 letech jsme znovu přihlásili i naše vlastní webové stránky. Za ty roky jsme leccos vylepšili a zdokonalili. Především se nám podařilo lépe upravit konverzní cesty, také jsme změnili celkovou komunikační strategii brandu. Výsledek? Téměř dvou násobný nárůst poptávek.

V roce 2014 jsme za web aitom.cz vyhráli první cenu. Stránky soutěží v kategorii Marketingové a IT agentury.

 

2. Atrium.cz

V kategorii Obchod a služby B2C soutěží webové stránky www.atrium.cz. Stránky patří stavitelské firmě, která se zaměřuje na dřevostavby.

Pro stránky jsme navrhovali grafiku, editovali veškerý obsah a nakonec jsme je i vyvíjeli na našem redakčním systému AitomCMS5. Cílem firmy bylo postavit 100 domů za rok. Po půl ročním provozu, web generuje průměrně 133 konverzí měsíčně. Průměrná návštěvnost přesahuje 23 tisíc uživatelů.

 

3. Autonacesty.cz

Wordpress mnoho lidí považuje za platformu vhodnou možná tak pro blogísek, opak je pravdou. Na WordPressu lze postavit efektní prezentace. Jednou takovou je i web autonacesty.cz. Stránky nabízejí dlouhodobý pronájem dodávky pro 9 lidí.

Chtěli jsme dokázat, že s minimálními náklady lze vybudovat hezké a konverzní stránky. Základem je totiž upravená šablona, nikoli grafika na míru.

Stránky cílí spíše na mladé lidi, proto jsme si vyhráli s texty. Webové stránky uživatelům tykají a auto, které pronajímají, jsme zosobnili. Protože pro majitele stránek není VIVARO jen dopravní prostředek, ale kamarád, který takřka patří do rodiny.

4. Eurohypoteka.cz

Pro finanční sektor pracujeme málokdy. Každý si tak dokáže spočítat, proč jsme Eurohypotéku do WebTop100 přihlásili.

Společnost se věnuje zprostředkování hypoték a akvizici nových makléřů. Webové stránky mají nalákat makléře ke spolupráci a běžný uživatelům nabídnout alternativu, jak si sjednat hypotéku bez starostí a papírování.

 

5. Instructor.cz

Společnost PREVENT s.r.o. zajišťuje školení bezpečnosti práce a další povinná školení. Patří mezi hlavní propagátory e-learningu. Na trhu má dvě značky a dva weby – prevent.cz a instructor.cz. A právě ten druhý jsme si vybrali do soutěže.

Vybrali jsme si jej kvůli zajímavější a hravější grafice. Mají podle vás potenciál umístit se na medailových příčkách, nebo nás nakonec porota pořádně proškolí?

 

6. Krmivo-eminent.cz

Na internetu jsme četli, že lidé mají rádi roztomilá zvířátka, tak jsme pro jistotu přihlásili i web plný koťátek :)  Ale vážně.

Webové stránky Krmivo-eminent.cz jsme přihlásili jako další příklad brandového webu zaměřeného na B2B i na B2C segment. Stránky mají totiž jak chovatelům, tak veterinám a zverimexům prezentovat málo známou značku krmiv pro zvířata.

Eminent jsou prémiová krmiva ze špičkových ingrediencí. Podle našich zkušeností zvířatům moc chutnají, tak jsme si dali opravdu záležet, aby web nadchl i další chovatele a porotu.

7.    Pivovarsvijany.cz

Víte, co je na webech pivovarů blbé? Že jsou všechny stejné. Pivovar Svijany je pro nás výjimečný. Jednak nám jejich pivo chutná a jednat spolupracujeme už několik let. Proto jsme společnými silami vytvořili nové webové stránky, které jsou úplně jiné než stránky konkurenčních pivovarů.

Stránky mají oslovit fanoušky piva a nabídnout jim komplexní informační servis. Jak to vidíte vy? Připili byste webu?

 

8.    Poggenpohl.cz

Ne všechny weby musejí prodávat. Některé mají úplně jiné konverzní cíle – třeba brandové, kdy se hodnotí třeba čas strávený na stránce. Brandovým webem jsou také stránky výrobce kuchyní Poggenpohl.cz.

Na stránkách nenajdete divoká tlačítka vyzývající ke koupi, ale elegantní katalogy a galerie, které vás nutí si hodiny vybírat dokonalou kuchyni. Poggenpohl je v Německu velmi známá a zavedená značky. Řekněme, že je to Porsche mezi výrobci kuchyní. Jsou vždy stylové, elegantní a propracované do posledního detailu.

9.   Randstad.cz

Spolupráce s Randstad byla velký programátorský oříšek. Bylo potřeba propojit webové stránky, stávají í HR systém a zároveň vše napojit na systémy LMC (portály práce.cz, jobs.cz), aby měli personalisté z Randstadu méně práce. Naopak grafik smutnil, protože grafickou podobu webu diktuje korporátní manuál.

Byla to výzva, ale ty my rádi. Web jsme zvládli na jedničku.

 

10.   Tapito.cz

Aplikace Tapito by ráda změnila způsob, kterým sledujeme dění ve světě. Aplikace totiž stahuje zprávy do telefonu, podle vybraných kategorií a médií. Sledujete tak pouze to, co vás zajímá, a zprávy lze číst i offline.

Pro Tapito jsme vytvářeli jednoduchou moderní microsite, která by výhody aplikace představila jak uživatelům, tak možným inzerentům. A to se povedlo, webové stránky šlapou jako švýcarské hodiny.

V AITOMu už si aplikaci (povinně) nainstalovali všichni. Přečtěte si na webu, proč byste ji měli v telefonu mít i vy?

11.   Vstupnistudie.cz

Víte, jak velká je vaše cílová skupina na internetu? My to dokážeme zjistit. Vstupní studie je specifický produkt, který AITOM klientům nabízí. Jedná se o sérii vstupních analýz, díky kterým si klient dopředu ověří potenciál, získá data a může tak lépe připravit marketingovou strategii. Microsite www.vstupnistudie.cz představuje výhody služby i několik případových studií.

Vstupní studii lze využít i jako zadání pro vývojáře webu. Pro nás v AITOMu se stala základem, bez kterého se do projektů ani nepouštíme.

 

 

Zpět na články