JsmeMarketing – „Kdy už konečně umře SEO“

V pátek 18. 5. 2012 jsme se zúčastnili přednášky Marka Prokopa, jednoho z největších českých jmen v oboru optimalizace pro vyhledávače. Náplní přednášky bylo momentálně velmi aktuální a probírané téma, kdy nám vlastně umře SEO a jaká je jeho budoucnost.

Přednáška

Přednáška začala krásným pohledem na banálnost tématu zabití SEO a zároveň trochu smutným pohledem na zaostalost České republiky v procesu SEO a vyhledávačů celkově, což je dobře vidět na ofoceném snímku níže.

 

Letopočty

 

Zajímavou poznámkou bylo, že Google je otcem linkbuildingu již od roku 2000 a že personalizované vyhledávání používá od roku 2005 (ve kterém začal Seznam používat fulltextové vyhledávání).

V ČR začalo SEO vznikat až osm let po světovém zavedení, a to zrovna v době, kdy Google začal využívat personalizaci výsledků, která byla prvním krokem k vraždě optimalizace.

V následujících snímcích jsme si osvojili vývoj optimalizace od počátků k dnešní podobě a připomenuli, že linkbuilding již není pouze o budování kvalitních zpětných odkazů, ale především o budování brandu. Dalším důležitým bodem je, že detaily optimalizace se stále mění, ale základní podstata a principy zůstávají.

Pro většinu posluchačů v místnosti to bylo poněkud truchlivé téma, ale Marek jej dokázal podat zábavně, přehledně a informativně. Během pár desítek minut, které k prezentaci měl, osvětlil všem přítomným předpokládanou přítomnost i budoucnost tohoto oboru.

Po přednášce a přestávce s možností občerstvení byla možnost diskuze. V té se povětšinou budoucnost SEO příliš neřešila, spíše jsme se již zabývali podrobnostmi okolo nových trendů, využití webmaster tools a základních postupů v procesu optimalizace.

Závěrem

Celkově přednášku hodnotím jako jednu z nejlepších, na kterých jsem doposud byl. Především diskuze po přednášce a posezení v restauraci se ukázaly jako velmi inspirativní a já bych rád touto formou Markovi poděkoval.

Přednáška a poznámky z akce

Poznámky

  • SEO je v ČR stále velmi pozadu oproti zahraničí
  • 1996 – vznik první verze vyhledávače Google
  • SEO začalo vznikat osm let po světovém zavedení
  • V roce započetí personalizace na Google začíná Seznam využívat fulltextové vyhledávání
  • „SEO je nástroj na šíření myšlenek a vytváření hodnot, méně už pro navyšování návštěvnosti – vše musí dávat smysl“
  • „Základem je diverzifikace metod on-line marketingu, u SEO to platí obzvlášť“
  • Primitivní SEO komplikuje personalizace, AdWords/Sklik, univerzální vyhledávání, sociální signály, lokální vyhledávání, one boxy, knowledge grafy
  • Vznik linkbuildingu v roce 2000
  • Linkbuilding je dnes spíše brand building
  • „SEO je hra s pravděpodobností
  • „Detaily se mění, podstata zůstává“
  • „Šiřte myšlenky, vytvářejte hodnoty!“
Zpět na články