Je čas využívat data a automatizovat

V této nelehké době se spousta firem snaží seškrtat zbytečné náklady, kde je to jen trochu možné. Hledají úspory v počtu pracovníků, omezují investice do marketingu, vyjednávají  lepší podmínky s dodavateli. Je to přesně ta chvíle, která nutí majitele a manažery přemýšlet, jak minimalizovat náklady a dosáhnout maximální efektivnosti interních zdrojů. Většina firem se musí radikálně změnit a inovovat, aby obstála v nových tržních podmínkách.

automatizace dat

Být o hodně lepší než průměr

Mnoho našich klientů má teď plnou hlavu toho, jak pokrýt investice do online marketingu, jak jednotlivé disciplíny vůbec zvládnout a uřídit. Pokud doteď v online prostředí moc nefungovali, znamená to pro ně naprostou revoluci. Abyste však mohli uspět v nových tržních podmínkách, budete muset být lepší než jen průměr. Nebude vám stačit dělat nějak základně PPC, SEO, facebook a e-mailing, jak už vám možná někdo poradil. To bude totiž dělat každý. Budete muset začít pracovat chytře s daty a automatizovat vše, co půjde.

Ať už jste B2C e-shop nebo B2B firma, právě teď se vám vyplatí pořádně se pustit do marketingové automatizace. Pro e-shop to znamená soustředit své síly na budování databáze e-mailových adres, na které budete moci následně chytře cílit jak ad hoc kampaně, tak hlavně ty automatizované. Potřebujete k tomu několik typů dat:

  • Osobní data
  • Transakční data
  • Data o chování na vašem webu
  • Data o chování v zaslaných e-mailech

Kvalitní databáze + chytrý systém = rostoucí business

Pomocí moderních technologií můžete tato data jednoduše propojit a dosáhnout tak naprosto personalizovaných e-mailů, které budou odcházet ve správnou dobu na správné místo. Standardní ověřené automatizované kampaně, které fungují perfektně, jsou:

  1. Sběr e-mailu přes pop up nebo Facebook a následná uvítací kampaň se slevou na první nákup pro nové zákazníky
  2. Opuštěný košík
  3. Přání k narozeninám
  4. Přání k svátku
  5. Reaktivační kampaň na zachránu neaktivní databáze
  6. Remarketing na základě vyhledávání na webu
  7. Cross sell, up sell
  8. Hlídač ceny/info o dostupnosti produktu

K těmto kampaním se také běžně využívá multichannel přístup. To znamená integraci technologií s Facebookem a automatické cílení kampaní na všechny, kdo udělali konkrétní krok. Například neotevřeli váš e-mail. Cílit můžete i na spotřebitele, kteří se na internetu chovají podobně jako vaši již existující zákazníci.

Investice, která se bohatě vrátí

Dobře realizovaná kampaň se zaplatí již po několika měsících provozu. Vybudujete si z ní úplně nový zdroj obratu, který nevyžaduje téměř žádnou další časovou nebo finanční investici. Proto se automatizovanému e-mailingu také někdy říká stroj na peníze. Pokud máte e-shop a tyto kampaně nevyužíváte, doslova se okrádáte o peníze.

Jak využít automatizaci v B2B?

U B2B firem se setkáváme s názorem, že pro ně to takto moc automatizovat nejde, nejsou přece e-shop. To je však omyl. I zde se dá vymyslet spousta chytrých věcí. Integrací automatizační platformy a CRM mohou vzniknout např. takovéto příležitosti:

  • Sledujeme webové chování našich současných zákazníků a nastavíme pravidlo, že obchodníkovi přijde notifikační e-mail, pokud kdokoli z databáze navštíví náš web více než 3x za týden. Nebo pokud navštíví konkrétní produktovou stránku. Je to totiž signál, že něco potřebuje a obchodník by se mu měl ozvat. Zde tedy obchodník volá přesně v době, kdy ho zákazník potřebuje. Představte si, jaký je to rozdíl oproti neefektivnímu call centru, které každých 6 měsíců navolává celou databázi a hledá, jestli náhodou "někdo něco" nepotřebuje.
  • Stejně tak může obchodník ve svém CRM vidět, jaké e-maily byly konkrétnímu zákazníkovi v minulosti odeslány a jestli je jen otevřel nebo i proklikl. Obchodník může také sledovat jeho historickou webovou aktivitu. Pokud zintegrujeme CRM a Google Analytics, jsme dokonce schopni sledovat, které kampaně a kanály se podílely na akvizici tohoto zákazníka a optimalizovat marketingové výdaje. Nestačí? Co takhle, kdyby díky nástroji HotJar vaši obchodníci viděli i zákazníkovu obrazovku a pohyb myši při návštěvě vašeho webu? Nebo když obchodník dostane zprávu o e-mailu neodeslaném z důvodu neexistující e-mailové schránky? Možná se za změnou e-mailu schovává změna práce a s ní i nová obchodní příležitost.
  • Dalším výborným pomocníkem pro obchodníky je tzv. lead scoring. Znamená to přiřadit každé zákazníkově aktivitě určitý počet bodů a postupné "ohřívání leadu" pomocí automatické komunikace. Jakmile lead překročí určité skóre (např. vyplnil, že je firma určité velikosti, stáhnul si pdf), spadne jako nový lead do CRM. Dříve by s ním obchodník ztrácel čas, nyní se mu komunikace vyplatí.

Automatizaci rozumíme a pomůžeme vám ji nastavit

Ať už jste B2C e-shop nebo B2B firma, můžeme vám s automatizací marketingu pomoci a posunout vás o míle dál před vaší konkurenci. Máme zkušenosti s mnoha nástroji na marketingovou automatizaci a CRM, nejsme limitováni konkrétní technologií. Ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení právě pro vás.

OBJEDNEJTE SI KONZULTACI ZDARMA

Zpět na články