Jak získat Grants krok za krokem

minulém článku jsme vám představili Ad Grants, nyní vám ukážeme přehledně, jak grant získat. Nejdříve se musíte registrovat a prokázat tak, že jste skutečně neziskovka.

Registrace do programu TechSoup

Když už jsme si ověřili, že splňujeme podmínky, tak se musíme registrovat do programu TechSoup Česká republika a v případě Slovenska je nutné se registrovat u slovenské pobočky pro TechSoup.

Nebojte, registrační formuláře jsou v češtině či ve slovenštině. Tento krok je nezbytný pro následnou registraci do programu Google pro neziskové organizace. Ta je zas nezbytná pro registraci do Google Ad Grants.

Jak funguje ověření neziskovek u TechSoup

Co je program TechSoup a k čemu slouží

Program TechSoup existuje ve světě od roku 1987 a jeho prioritou je, aby neziskové organizace z celého světa mohli mít přístup buď zcela zdarma, nebo se slevou k softwarům, hardwarům, IT službám a školením. Jedná se v důsledku o mezinárodní program, který je v různých zemích provozován různými organizacemi. V České republice jej provozuje Sdružení VIA, z. ú. a na Slovensku Pontis n.o.

Prostřednictvím tohoto programu je možné se zapojit do mnoha dárcovských a zvýhodněných programů společností, jako je např.: Adobe, Amazon Web Services, Autodesk, Bitdefender, Box, Cisco, Compuritas, Microsoft, O & O Software, Symantec, Tableau a Zoner.

TechSoup zde slouží jako ověřovací orgán, který nejen že ověří vaši organizaci, ale určuje i to, zda máte nárok na účast v jednotlivých dárcovských programech. Krom toho za vás bude vyřizovat i žádosti o slevy či dary s danými organizacemi.

Ověření může trvat několik dní, ale zpravidla to bývá do 5 dní. Je možné, že si TechSoup od vás vyžádá ještě další podklady, a právě na tom záleží, jak dlouho budete čekat na ověření.

Pokud úspěšně projdete, tak získáte ověřovací token. Ten bude vypadat nějak takto: 123c492@NázevOrganizace. Tento token po vás bude žádat formulář při registraci do programu Google pro neziskové organizace. Token má platnost 60 dní. Pokud z nějakého důvodu nestihnete token použít, tak si jej můžete znovu vytvořit přes váš účet v TechSoup.

Navíc nyní díky registraci u TechSoup máte možnost žádat o slevy a dary již výše zmíněné firmy. O všech možnostech, které se vám tímto otevírají, se dočtete na stránkách jednotlivých místních poboček.

CHCI NASTAVIT AD GRANT


Jak se registrovat krok za krokem

1. krok: Registrace do programu Google pro neziskové organizace

Nyní konečně můžeme dokončit registraci do programu Google pro neziskové organizace. Stačí kliknout na tento odkaz a následně kliknout vpravo v horním rožku na tlačítko Začít. Samotná registrace už vás povede, a právě pro dokončení této registrace využijete výše zmíněný token.

Pokud jste prošli schválením do programu Google pro neziskové organizace, tak se můžete přihlásit i do dalších Google projektů jako je např. YouTube pro neziskové organizace, Google One Today, G Suite a další. Kompletní přehled naleznete zde.


Co má být dřív Grants nebo Ads?

Nyní se dostáváme k nejvíce krkolomnému kroku, který nás na cestě za Google Ad Grants potká a vyvstává u něj otázka: Založit nejdříve účet AdWords nebo se nejdříve registrovat do programu Google Ad Grants? Kupodivu na něj není jednoznačná odpověď.

Ke správě PPC reklam potřebujete nějaký systém. Máte dvě možnosti: Google Ads nebo AdWords Express. Jaký je rozdíl mezi systémem Google Ads a AdWords Express jsem psala minulý měsíc.

Google Ads si totiž musíte vytvořit předem (v rámci registrace do Grant zadávat vaše ID), ale Express tvoříte až během registrace ke Google Grants.

Rozhodně bych doporučila využívat Google Ads. Je sním sice více práce a musíte se reklamám věnovat, ale máte mnohem větší vliv na to, kdy a komu se vaše reklamy zobrazí.

Proto se teď chvíli budeme věnovat tomu, jak založit účet Google Ads, pak se budeme věnovat registraci do programu Google Ad Grants a na závěr se mrkneme na založení účtu AdWords Express.


2. krok: Vytvoření účtu Google Ads

Tyto kroky musíte provést přesně tak, jak jsou napsány. Jinak se může stát, že celé zakládání účtu budete muset opakovat. Založení účtu provedete přes tento odkaz.

  1. Do kolonky Zadejte svůj e-mail vložte ten samý e-mail, který jste použili pro registraci do programu Google pro neziskové organizace.
  2. Vyberte tu zemi, ve které se vaše organizace nachází.
  3. Časové pásmo si můžete nastavit, jaké chcete, ale doporučuji se držet takového časového pásma dle země, ve které budete inzerovat přes Google Ads.
  4. Měnu vyberte americký dolar. Bez ohledu na místo a místní měnu lze pro účet Ad Grants použít právě jen tuto měnu.
  5. Klikneme na Uložit a pokračovat.

Za žádných okolností nevyplňujte fakturační údaje, i když vás k tomu bude účet vybízet. Ignorujte to. Účet pro účely Ad Grants musí být bez fakturačních údajů. Jakmile je jednou vyplníte, tak už není cesty zpět a účet budete muset zakládat znovu. Jakmile budete mít za sebou úspěšnou registraci do Google Ad Grants, tak tato výzva zmizí.  

3. krok: Registrace do programu Google Ad Grants

Gratuluji! Nyní jste registrování u TechSoup, v programu Google pro neziskové organizace a máte založen svůj účet Google Ads (AdWords Express se budeme zakládat až během registrace a návod naleznete níže).

V případě Google Ads si můžete rovnou nachystat ID zákazníka, které naleznete v systému v pravém horním rohu, vedle ikonky svého účtu. ID vypadá takto: 123-123-1234.

Kde najdete ID v Google Ads

A nyní k samotné registraci:

  1. Přejděte na stránku programu Google Ad Grants
  2. Klikněte na tlačítko Registrovat se a přihlaste se ke svému účtu neziskové organizace, který jste vytvořili v předchozím kroku.
  3. Až se vás formulář bude ptát na ID zákazníka, tak jej vyplňte. Již víte, kde jej najdete v případě Google Ads. Pokud upřednostňujete účet AdWords Express, tak teď si odskočte k založení účtu. V hotovém účtu naleznete ID zákazníka, když kliknete na symbol tří vodorovných čárek v levém horním rohu obrazovky. Vysune se vám karta a na kartě ve spodní části je pole „Potřebujete pomoc“ a pod ním je uvedeno ID zákazníka.
    Kde hledat ID v AdWords Express
  4. Klikněte na Zaregistrovat se a tím je cesta téměř u konce.

Nyní budete čekat až tým Google účet zkontroluje a nejpozději do tří dnů vám dojde e-mail, kde vás budou informovat o dalších krocích. Jestli se vám podpora neozývá nebo máte problém s účtem, tak je možnost kontaktovat podporu přes tento odkaz. 

3. krok: Založení AdWords Express pro projekt Google Ad Grants

Pokud se rozhodete pro AdWords Express zakládáte ho ve třetím kroku. Pokud jste zvolili Google Ads, tento krok ignorujte. Založení účtu provedete přes tento odkaz.

  1. Klikněte na tlačítko Začínáme (stejně jako u Google Ads využijte ten účet, který jste použili při registraci do programu Google pro neziskové organizace).
  2. Dostanete se na stránku, kde jste vyzváni popsat svou firmu. Vyplňte do kolonek název firmy a vložte odkaz na váš firemní web a klikněte na Uložit.
  3. Zvolte cíl, ke kterému má AdWords Express sloužit. Pro neziskovou organizaci by to mohlo být např. Provedení akce na webu (odeslání daru). Rozklikněte si vámi vybranou položku a pak klikněte na Vybrat cíl.
  4. Vyberte tu zemi, kde vaše organizace působí, a klikněte na Další.
  5. Přichází na řadu definice vaší služby (produktu). Google vám bude pomáhat a rovnou vám navrhne, čemu se asi tak věnujete, popř. jaké produkty nabízíte. Stačí si jen z jeho návrhů naklikat, co vás nejlépe definuje. Můžete vybrat i více možností. Až budete mít hotovo, tak klikněte na Další.
  6. Systém vás rovnou přivede ke tvorbě reklamy. Teď se můžete realizovat jako kreativec. Pro účel Ad Grants je nutné mít minimálně dvě textové reklamy. Až budete mít hotovo, tak klikněte na Další.
  7. Zde můžete k reklamě přidat i obrázky. Jelikož se ale chceme registrovat do programu Ad Grants, tak žádné obrázky nevkládejte. V rámci Ad Grants lze totiž reklamu inzerovat pouze ve vyhledávání. Opět klikneme na Další.
  8. Nyní se systém zeptá na měnu a kolik denně chcete utratit. V rámci Ad Grants lze využít pouze americký dolar, a to bez ohledu vaší působnosti. Vaše maximální denní částka může být 329 $.
  9. Dostáváme se na stranu, kde si ještě zkontrolujeme všechny námi zadané údaje a v případě, že si jsme jistí, že je to správně, tak klikneme na Další.
  10. Nyní byste měli potvrdit platební údaje. Nevyplňujte je. Měla by zde být vidět zpráva, že se jedná o účet Ad Grants a není potřeba nastavovat fakturaci a kliknete na Další.
  11. Na poslední stránce klikněte na Pokračovat na hlavní panel.

Teď již můžete dokončit registraci do Google Ad Grants. Vrátíte se tak k bodu 3 v návodu registrace do programu Google Ad Grants.

Nevíte si rady s přípravou kampaní? Připravujeme ještě třetí článek, ve kterém vám poradíme, jak Ad Grants fungují a jak s nimi pracovat.

CHCI PŘIPRAVIT KAMPANĚ V AD GRANT

Zpět na články