Jak vznikal web pro SOS dětské vesničky

Organizace SOS dětské vesničky (zkráceně SOS vesničky) nás oslovila s přáním vytvořit nové webové stránky, které kromě toho, že zjednoduší a zpříjemní orientaci jejích klientů, přivedou také více dobrovolných dárců.

Kudy vede cesta k novým dárcům?

Organizace SOS dětské vesničky (zkráceně SOS vesničky) nás oslovila s přáním vytvořit nové webové stránky, které kromě toho, že zjednoduší a zpříjemní orientaci jejích klientů, přivedou také více dobrovolných dárců. Ti jsou jedním z hlavních finančních zdrojů organizace, a proto je jejich získání a udržení pro její práci klíčové. SOS dětské vesničky z nich financují nejen pěstounskou péči, ale také třeba preventivní pomoc ohroženým rodinám, krizovou pomoc či dům na půl cesty.

Zjišťovali jsme nejprve, co dárce motivuje, jaké jsou cílové skupiny a jak v realitě funguje využití darovaných prostředků. Na základě zjištěných dat navrhli naši UX designeři wireframe nového webu – jednoduchý a uživatelsky přívětivý. Chytře vymyšlená homepage shrnuje vše podstatné, co potřebuje dárce vědět, aby se co nejrychleji rozhodnul. Ústředním prvkem je možnost přímé volby jednorázového nebo pravidelného daru 200,-, 350,- nebo 500,- Kč.

sos dětské vesničky

Klikni a přispěj

Nový wireframe potvrdil, že čím rychlejší je cesta (v tomto případě 1 kliknutí na hlavním banneru homepage + zadání platby kartou), tím vyšší je šance na okamžité získání prostředků. V rozhodnutí darovat peníze na dobrou věc totiž často rozhodují vteřiny – funguje to u pouliční sbírky stejně jako v online prostředí.

Náš skvělý grafik Petr dal novému webu poutavý kabát plný fotek a barev. Navázal na stávající vizuální styl klienta a jako vždy si vyhrál s detaily – Google Analytics například dokazuje, jak dobře může zafungovat obyčejný smajlík u tlačítka CHCI POMÁHAT. Lidé jsou hraví a to Petr umí využít:-).

Stejně tak barevná mozaika kombinovaná s fotografiemi poutavě informuje návštěvníka webu o reálném dopadu aktivit SOS dětských vesniček. I obyčejná čísla může být zábavné si přečíst, když jsou dobře graficky zpracovaná.

Také ostatní stránky návštěvníkovi webu přehledně ukazují poslání SOS dětských vesniček a přirozeně ho vedou ke konverzi – tedy k finanční podpoře.

Vánoční sbírková kampaň

Web jsme s klientem spustili v červnu a největší efekt jsme očekávali v předvánočním období, kdy je ochota lidí přispět na dobrou věc nejyšší. Výsledek byl skvělý. Při porovnání s předchozím rokem vzrostl počet dárců o 46 % a výše jejich příspěvku dokonce o 44 %.

vánoční sbírková kampaň

Nový web měl splnit i další dvě kritéria:

  1. poměrně rychlou realizaci s nízkými náklady
  2. jednoduchou administraci, kterou bude moci převzít každý vývojář

Obojí se podařilo – řešení jsme tentokrát postavili na WordPressu.

Díky profesionální spolupráci s AITOMem se SOS dětským vesničkám významně zvýšil počet darů poslaných přes internet a můžeme tak pomáhat dětem ještě lépe,” řekl po skončení předvánoční kampaně Milan Palán z SOS dětských vesniček.

Dvě medaile v soutěži IEA 2019

Z projektu SOS dětských vesniček jsme se radovali dvakrát. Poprvé při jeho úspěchu u dárců a podruhé, když oslovil i porotu odborné soutěže Internet Effectiveness Awards 2019. Na slavnostním vyhlášení jsme na něj získali hned dvě ocenění!

  • 1. místo v kategorii Portály a komunitní projekty
  • 1. místo v kategorii Neziskový sektor, kultura a obecně prospěšné projekty

předávání cen IEA

 

Máme obrovskou radost, že naše práce má reálný dopad na životy dětí s těžkým startem do života. Organizace SOS dětské vesničky plánuje i svůj další digitální rozvoj stavět na spolupráci s AITOMem a to je pro nás velká čest.

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací