Jak výkonný může být váš marketing?

Marketing je především investice – souhlasíte? Investujete do něj peníze a očekáváte, že díky tomu přijde více lidí na váš web, nakoupí váš produkt či poptá službu. Měříte výsledky svého marketingu? A může být vás marketing ještě výkonnější?

Proč na výkonu vždycky záleží

Marketing má smysl dělat pouze v případě, že se investice do něj vrací. Proto je tak důležité mít dopředu připravenou marketingovou strategii a předem definované cíle. Podle cílů a cílové skupiny se teprve vybírají vhodné reklamní formáty a kanály. Pokud například prodáváte produkty určené pro maminky malých dětí, nemůžete prodávat na Snapchatu, který je doménou mladé generace.  

CHCI PORADIT S MARKETINGOVOU STRATEGIÍ

Jak lze marketing měřit

Každý online kanál měříme trochu jinak. U obsahu nás zajímá, zda lidé dočetli článek a klikli na tlačítko, u PPC a bannerové reklamy sleduje jejich proklikovost v poměru k ceně.

Obecně lze určit ukazatel zvaný ROI – Return Of Investmens – tedy návratnost investice. Jistě se shodneme, že tento ukazatel je zcela zásadní. Ukazatel se uvádí v procentech a má jednoduchý vzoreček.

ROI = (čistý zisk – počáteční investice) / počáteční investice * 100

Čím vyšší ROI je tím samozřejmě lépe. ROI nižší než 100 % znamená ztrátu. Jaký je poměr investovaných a vydělaných peněz z reklamy?

Jak výkonný může marketing být?

Výkonnostní marketing je způsob práce marketérů. Jeho cílem je právě maximálně výšit výkon kampaně. Zaměřuje se na optimalizaci tak, aby na váš banner kliklo více uživatelů a co největších část z nich přivedli ke konverzi (tedy nákupu produktu, odeslání formuláře a tak podobně). Výkonností marketéři řeší především rozložení investic a strategie tak, aby výkon splnil vaše očekávání.

V marketingu platí, že nezáleží na tom, jak velký máte rozpočet, ale určující je právě výkon. I malá kampaň, pokud je dostatečně kvalitní a výkonná, může přinést zajímavé obchodní výsledky. Nicméně s menším rozpočtem oslovíte menší počet uživatelů. Marketing zaměřený na výkon vám pomáhá především růst.

Jak funguje výkonnostní marketing v praxi

Představte si, že prodáváte veganské kuchařky, což je poměrně specifický produkt pro poměrně specifickou cílovou skupinu a můžete do marketingu investovat 5 000 Kč měsíčně.

Díky vstupní studii víte, že vaše cílová skupina v celé České republice bude dejme tomu 60 000 lidí, abyste je oslovili všechny, budete potřebovat 15 000 Kč měsíčně investovat do marketingu. Vy ale začínáte a tak velkou částku nemáte k dispozici. Celou řadu podnikatelů takto velké investice odradí. Výkonnostní marketing je přitom skvělá varianta, jak i s omezeným rozpočtem promlouvat k uživatelům.

Rozdělení investic v marketingu

Nejdříve si vyberete nejzajímavější kanály pro vaše podnikání. V případě veganských kuchařek to budou sociální sítě, kde se vegani potkávají a mluví spolu. Vždy se vyplatí investovat do kvalitního obsahu a SEO. Rozdělení investic může vypadat třeba takto.

Růst marketingu

Průběžně sledujete výsledky a optimalizujete kampaně tak, aby byly co nejvýkonnější. Reklamy jsou výkonné, tudíž vám roste počet zákazníků a tím i obrat. Postupně tedy můžete investovat větší částky a časem oslovit i celou skupinu potenciálních zákazníků.

CHCI VÝKONNÝ MARKETING

Zpět na články