Jak reklamou zaručeně naštvat zákazníky

Reklama může zákazníky povzbudit k nákupu stejně jako naštvat. Společnost CMO Council se zeptala více než 2 000 zákazníků v Severní Americe a Británii na to, jaká reklama je štve. Porovnejte jejich závěry s tím, jak reklamu vnímají vaši zákazníci?

Podle výzkumu může až 88 % zákazníků kvůli negativnímu pocitu z reklamy změnit svůj dosavadní názor na značku.  To je obrovské číslo! Jak vzniká onen negativní pocit, si ještě ukážeme.

Neméně důležité je také KDE inzerujete. Urážlivá, nenávistná reklama nebo reklama na webech s fake-news dělá starosti 61 % uživatelů. 60 % uživatelů totiž reagovalo lépe na reklamy na věrohodných stránkách než třeba na sociálních sítích nebo ve vyhledávání.

Roste také technická zdatnost uživatelů, pokud je reklamy začnou rozčilovat, neváhá více než polovina z nich použít nějakou formu blokování reklamy.

Na druhou stranu ale uživatelé reklamu sledují: pouze 5 % z nich reklamu zcela ignoruje a jen 1,5 % blokuje veškerou online reklamu.

Reklama musí být hlavně fér

 Co uživatele otravuje na tom, jak se značky propagují?

 Kde vidíte/slyšíte nejvíc reklamy?

 Reklama na nás podle respondentů stále útočí nejvíce z televize a na sociálních sítích. Dále jsou respondenti citliví na zavádějící reklamu. Důležité je prezentovat váš produkt či službu s rozvahou. Naslibovat hory doly, které nemůžete dodržet, vám přinese jen negativní recenze a nespokojené zákazníky. Stále platí, že nejlepší reklamou je osobní doporučení. Rodině a přátelům věří 21 % respondentů.

Spokojení zákazníci vás rádi pochválí, takže si nebojte o doporučení říct. Mnoho firem se snaží zákazníky motivovat například slevou za doporučení. Pro zajímavost pouze 4 % uživatelů věří blogerům. To může být dáno také věkovým rozložením respondentů. Všimněte si, že webové stránky se jako věrohodný zdroj drží na 2. místě. Dbejte tedy na to, co se o vás říká online a zapracujte na kvalitním obsahu.

Jaké zdroje považujete za nejvěrohodnější:

Preferujete značky, které inzerují na webech, které běžně prohlížíte?

  • 39 % Ano
  • 33 % Ne
  • 27 % Neví jistě

Jak se uživatelé zachovají, když považují reklamu za urážlivou:

  • 11 % začne značku bojkotovat
  • 37 % změní názor na značku a na to, zda chce od ní nakupovat
  • 29 % je to úplně jedno

Jaké typy reklamy online vás nejvíce štvou?

Jaká reklama způsobí negativní zážitek?

Jak dělat reklamu, která uživatele nenaštve?

Chování uživatelů pečlivě zkoumá i Google. Proto například za pop-up dává negativní body do SEO. Stejně jako v životě, platí v online marketingu pravidlo „Co sám rád nemáš, jinému nečiň“ a zdravý selský rozum.

V rámci obsahové sítě PPC můžete vyloučit stránky, které by vaši zákazníci mohli považovat za nevhodné. Vybírejte si, kde budete vidět. Ostatně výsledky tohoto výzkumu dost možná četl management ve Vodafonu. Na začátku června totiž oznámili, že Vodafone na urážlivých a neetických webech inzerovat nebude.

V rámci propagace se zaměřte na to, abyste své fanoušky a zákazníky nezahltili.  

 

Celý výzkum si můžete stáhnout zde.

Zpět na články