Jak předejít ztrátě dat pro remarketing v systémech Google?

Pro správné fungování a analytických nástrojů Google Analytics, a reklamních systémů Google Ads / D&V360 / SA360 je nezbytné správné nastavení aktualizace Google Consent Mode na verzi 2.

 

Od 1. března 2024 vstupuje v platnost nařízení EU známé jako Digital Markets Act, toto nařízení jmenuje společnosti, mezi které patří i společnost Google, jako zodpovědné za jejich významný vliv v digitálním prostředí a stanovuje jim povinnosti. Jedním z opatření, která musí Google na základě nařízení zavést, je způsob získávání a využívání souhlasu uživatelů, týkající se sběru jejich dat pro reklamní a analytické účely.

Jaké rozšíření zahrnuje Google Consent Mode verze 2?

Google na základě tohoto nařízení aktualizoval tzv. Google Consent Mode verze 2, pomocí nějž předává do svých reklamních a analytických nástrojů informace o souhlasu uživatelů. V původní verzi souhlasu mohli návštěvníci webových stránek souhlasit s využitím svých údajů pro reklamní či analytické účely. V nové aktualizované verzi se možnosti souhlasu rozšiřují dále o souhlas s:

  • personalizací reklamy (remarketing)

  • souhlas se sběrem uživatelských dat.

Pro správné fungování a analytických nástrojů Google Analytics, a reklamních systémů Google Ads je nezbytné správné nastavení této aktualizace.

Google Consent Mode verze 2 (GCMv2) je dostupný ve dvou variantách implementace, základní a pokročilé. Základní verze má výrazně omezené možnosti sběru dat a není schopna měřit žádná data v případě, že uživatel neposkytne svůj souhlas. V praxi tam může chybět až několik desítek procent dat od těchto uživatelů o konverzích či zdrojích návštěvy, a to v analytice i reklamních systémech.

Pokročilá verze integrace nabízí v případě nesouhlasu uživatele, měření některých klíčových signálů na webu, díky kterým dokáže mnohem přesněji modelovat chybějící data konverzí či návštěv, a to v anonymizované podobě a při respektování nesouhlasu uživatele. Tato data tak umožní mnohem přesněji modelovat reálný výkon reklamních kampaní a webu, díky čemuž se můžeme mnohem přesněji a správněji rozhodovat o výkonu webu, zdrojích návštěv či návratnosti investice do reklamy.

 

Jak správně integrovat Google Consent Mode v2?

Jestliže máte implementováno cookie lištu od nás, je nutné nastavit GCMv2 ručně v rámci Google Tag Manageru. Pokud jsou produkty Google pro vaše podnikání důležité, doporučujeme Vám včas nastavit Consent Mode V2 ještě před začátkem března 2024, abyste minimalizovali možné problémy.

Zákazníci, kteří aktivně inzerují v rámci Google Ads a je pro ně důležité správně optimalizovat na výkon konverzí, doporučujeme implementovat v rámci konverzního Google Ads tagu tzv. Rozšířené konverze. Jedná se o dodatečný signál o uživateli, předávaný Googlu, na základě kterého lze doměřit konverze, které by normálně nezachytil.

Je možné posílat několik údajů, jako je Jméno, Příjmení, Telefon ale zcela nejdůležitější je email. 

Vhodné pro zákazníky, kteří doměřují jako konverzi eshopovou objednávku a nebo odeslaný formulář, kde lze pracovat s uživatelskými atributy.

Více v nápovědě Google Ads


Facebook Conversion API

Jako bonus (který nesouvisí s Google Tagem a dříve zmíněnými oblastmi) je facebook Conversion API (CAPI). Rozšířená metoda jak udělat pokročilé trackování událostí oproti client side facebook pixelu. Jedná se o server-to-server komunikaci, kdy dochází k přenosu informace o uživateli navštívených stránkách, nastavených událostech apod. 

Pro správné nastavení pokročilého měření facebook událostí je nutno nastavit vlastní server/server side GTM kontejner hostovaný v rámci Google Cloud platform a nastavit server side tagging pro facebook události.
Facebook conversion API umožní Vám lépe doměřit konverze a sbírat maximální množství dat pro zlepšení výkonu vašich kampaní a částečně kompenzovat ztráty způsobené aktualizacemi pro iOS od Apple . 

Ceník prací

 

Basic

Standard

Profi

Vhodné pro:

  • Weby bez reklamy nebo drobná reklama
  • Stovky-nižší tisíce návštěv měsíčně
  • Základní práce s analytikou
  • Menší a střední E-Shopy
  • Weby, na které se vede reklama
  • Tisíce návštěv měsíčně
  • Základní práce s analytikou
  • Větší E-Shopy
  • Weby, na které se vede reklama
  • Desetitisíce návštěv měsíčně
  • Podrobná práce s analytikou

Aktualizace Google Consent Mode 2

ANO

ANO

ANO

Rozšířené měření konverzí Google Ads

NE

ANO

ANO

Facebook Conversion API

NE

NE

ANO

Cena:

5.000 Kč*

10.000 Kč*

20.000 Kč*

 *Ceny jsou bez DPH

Důležité: Cena počítá s tím, že klient již má implementováno a nastaveno GTM + Cookie lištu. Pokud by bylo potřebovat implementovat GTM + Cookie Lištu, jedná se o dodatečnou cenu 10.000 Kč bez DPH

Pokud máte o implementaci zájem, kontaktujte nás.  

Zpět na články