Jak poznat kvalitní agenturu?

Vybrat si vývojáře webu nebo někoho na PPCčka není vůbec snadné. Na trhu jsou desítky agentur, od těch specializovaných až po ty full servisové. Připravili jsme pro vás několik bodů, podle čeho vybrat kvalitní agenturu.

Mnoho firem se stále nejdříve dívá na cenu. Cena je ale velmi zavádějící kritérium. Obyčejný banner nakreslí zkušený grafik za pár minut, stejně jako jej může kreslit 2 hodiny. Zajímejte se tedy spíše o kvalitu, invenci agentury a výsledky.

1. Je členem Asociace.biz

Asociace dodavatelů internetových řešení sdružuje renomované digitální agentury. Má předem dané podmínky, které musí agentura splnit, aby se mohla stát členem. Tyto podmínky jsou poměrné přísné. K dnešnímu dni má 19 členů, jejich seznam najdete zde.

2. Má úspěchy ve veřejných soutěžích

Když si přečtete seznam členských agentur Asociace.BIZ, zjistíte, že právě tyto agentury sbírají celou řadu prestižních ocenění ze soutěží Internet Effectiveness Awards nebo WebTop100. Vybrané agentury se rozhodně zeptejte, zda některé projekty přihlásila a jak byly úspěšné.

Například WebTop100 se hodnotí v procentech, pokud tedy vaše dodavatelská firma získá například 65% hodnocení, nemá se za co stydět. Podívejte se, například, jaká ocenění má AITOM.

AITOM přebírá cenu na IEA

3. Má odbornou certifikaci

Zjistěte si, jaké záruky odbornosti agentura má. Snadno se to určuje například u PPC. Google Adwords totiž profesionálům, kteří splní kritéria, uděluje certifikát a agentura se tak může stát členem Google Partners. Zda vaše agentura členem je či nikoli, si ověříte zde.

Zeptejte se také, jak se zaměstnanci agentury vzdělávají. Například na jaké chodí odborné konference, jaké za sebou mají kurzy, zda se školí i interně. To vše vám pomůže utvořit si názor.

4. Má zkušenosti s různě velkými projekty

Pokud má vaše agentura zkušenosti jak s malými projekty, tak s velkými pro korporace, je to velké plus. Ukazuje to totiž, že agentura je flexibilní při komunikaci s klientem různých velikostí. Agentura zároveň dokazuje, že má osvědčené vnitřní procesy a dokáže odbavit i větší a náročnější projekt.

5. Je schopná zajistit full service

To znamená, že zvládne zajistit celý proces od vývoje, přes vývoj webu až po následný marketing. Celý proces je společně provázaný. To, že vývojář už dopředu počítá s tím, jak na web napojit marketingové aktivity, se vždy projeví na výsledcích.

Nemusí mít nutně všechny odborníky interně (ačkoli to je samozřejmě lepší), ale měla by mít alespoň síť spolupracovníků.

Interní tým je vždy výhoda - je rychlejší a efektivnější

6. Má k dispozici celý tým (programátor, kodér, grafik, atd.)

Jak bylo řečeno v předchozím bodu, není to nezbytné. Interní tým je zárukou rychlejší komunikace a kvalitnějších služeb. Agentura si kvalitu výstupů hlídá interně a změny se zapracovávají velmi rychle.

7. Projekt řídí projektový manažer

Na obou stranách by na začátku vývoje měl být jeden člověk, který je zodpovědný za komunikaci s druhou stranou. Na straně agentury je to vždy projektový manažer. Krom komunikace zodpovídá za kvalitu výstupů. Bývá zvykem, že má v rámci projektu jisté pravomoci, například deleguje práci, hlídá termíny a rozpočet a podobně.

Projektové řízení je náročné na čas. Rozhodně by jej tedy neměl řešit klient, ale agentura. Pro klienta to je velká úspora času a projektový manažer do projektu vkládá své know-how a zkušenosti z desítek realizovaných projektů dříve.

8. Pracuje systematicky

Jak se to pozná? Například než začne připravovat modely webu, zeptá se na analýzy konkurence, cílovou skupinu uživatelů, nejdůležitější produkt, který web prodává, a především se zeptá na cíle, které má web plnit. V AITOMu tomuto kroku říkáme vstupní studie.

Otestuje s uživateli webové stránky a optimalizuje průběžně konverzní cesty tak, aby vám rostl zisk. Jednoduše řečeno od začátku do konce se stará o to, aby projekt byl pro klienta ziskový.

 

Mohlo by vás zajímat:

Zpět na články