Instagram testuje speciální profily pro firmy

Instagram nám včera představil nový design jako předzvěst dalších změn. A těmi budou tři nové funkce pro firemní profily.

Tři funkce v biu, které se právě testují, mají i Facebookové stránky. Tento krok by měl zvýšit atraktivitu právě pro inzerenty na Instagramu a usnadnit tak celý nákupní proces. Nyní byla zveřejněna testovací verze těchto profilů.

instagram testing new features

1. Funkce: Zařazení do kategorií a možnost přímého kontaktu

Profily obsahují novinky jako tlačítko kontaktovat, které je hned vedle sledovat, nebo zařazení firmy do kategorie.

instagram testing new features

2. Funkce: Pokročilé možnosti komunikace

Pod tlačítkem Contact se nacházejí dvě možnosti, jak daný profil kontaktovat. První z nich je možnost přímého kontaktování firmy – Get Direction, nebo možnost odeslat E-mail. Tím se vytrhne obrovský trn z paty firmám a usnadní to komunikaci se zákazníky.

instagram testing new features

Přímé kontaktování vyřeší problém vkládání odkazů a umožní uživatelům kontaktovat značku jedním kliknutím: Je možné tak navázat přímou komunikaci s potenciálními zákazníky. To vše, aniž byste museli vkládat svou e-mailovou adresu do popisu profilu, který jak všichni víme, není úplně funkčně a vzhledově optimální.

3. funkce: Geolokace firem

Další funkcí je tzv. Location tag, která vám ukáže polohu firmy na mapě v aplikaci. Takže žádné další vkládání co nejvíce informací do bia, ale přímé navedení na pobočku nebo kontaktování. Za mě palec nahoru.

instagram testing new features

Spuštění ostré verze je otázkou několika málo měsíců

Díky těmto novým funkcím vás bude moci uživatel přímo kontaktovat, navštívit vás a zařadí si vás do jasně stanovené kategorie. Profily budou designově i uživatelsky přijatelnější a vzhledově vylepšené. Server Social Media Tuesday uvedl, že spuštění ostré verze je otázkou několika málo měsíců. Je zřejmé, že tyto změny budou mít zásadní vliv na vnímání Instagramu jako prodejního kanálu. S tím souvisí i nový algoritmus, který zohlední osobní versus firemní profily při zobrazování ve feedu. 

Všechny tyto nové funkce naznačují, že by v budoucnu mohla přibýt další funkce v menu, a to kontakt přes Facebook Messenger, z něhož se již nyní Facebook snaží vytvořit důležitý prodejní kanál.

Kdo ví, třeba se dočkáme, stejně jako u YouTube, prokliknutelného tlačítka ke koupi.

Nechme se překvapit, co si pro nás Instagram všechno v budoucnu připraví a do jaké míry se z něj stane Facebook.

Zpět na články