Heatmapa (teplotní mapa) pro sledování chování uživatelů

Heatmapa patří mezi nástroje určené pro sledování chování uživatelů na webu. Na rozdíl od statistik, kde sledujete především návštěvnost, odkazující stránky a a jiné vám heatmapa ukazuje webovou stránku ze zcela jiného pohledu.

Vlastnosti heatmapy

  • Obecně slouží k testování a vylepšování použitelnosti webu (můžeme analyzovat správnost rozložení stránek, tedy layoutu)
  • Realisticky ukazuje, co návštěvníka zajímá a co je pro něj přehledné
  • Ukazuje, kam se uživatel dívá (vyhodnocuje tedy místa webu, kde nestačí měření statistik pomocí prokliků na další podstránky), respektive kam najede myší
  • A/B testování neboli testování různých verzí stránek (můžete například vyhodnotit, jaký typ bannerů a umístění je pro vaše uživatele nejlepší)

Můžete sledovat

  • na které prvky webu uživatelé nejvíce klikají,
  • kolik času uživatel stráví pozorováním dané části webu,
  • kam až uživatele „odscrollují“ myší (tedy zda už není stránka moc dlouhá a uživatelé ji nedočtou),
  • pohyb myši uživatele po obrazovce,
  • pohyb očí uživatele při procházení webu snímáním oční kamerou.

Vzhledem k tomu, že na vytváření webových aplikací neexistují žádné normy (existuji pouze nepsaná pravidla, která však pro danou cílovou skupinu nemusí nutně platit), může heatmapa jednoduše a určitě odhalit nedostatky grafického návrhu webu.

Příklady heatmap

Placené

Zdarma

Obecně nelze říci, který nástroj je nejlepší. Záleží na individuálních potřebách financovaného projektu.

Zpět na články