Google Analytics: jak vyloučit “?fbclid” a podobné URL parametry?

Používáte reklamní systémy typu Facebook a překáží vám stovky až tisíce prapodivných URL adres ve vašich reportech v nástroji Google Analytics? Tyto URL, obsahující například  “?fbclid...” nebo “hsa_net...”, není těžké odstranit.  Inspirujte se návodem od našich analytiků, jak na to.

Jaké problémy způsobuje FBclid, HSA a jiné parametry 

Největší komplikací, kterou vám tyto URL přinášejí,  jsou mnohonásobné duplicity v přehledech. Jedna obsahově stejná stránka se v nich pak objevuje opakovaně pod různými URL adresami. Budete-li si chtít seřadit stránky od nejnavštěvovanějších, jednoduše se vám to nepovede.

 

Výpis vypadá třeba takto:

 

Je tomu tak proto, že některé reklamní systémy vkládají do odkazů takzvané parametry. Parametry v URL adrese začínají  znakem otazníku “?”. Může je vytvářet váš vlastní web, Google překladač nebo emailové služby. 

Všimněte si také, že podobné parametry z reklamního systému Google Ads (dříve Adwords) se ve výpisu nezobrazují. URL jako “?utm_source” nebo “?gclid” tam nenajdete, protože je nástroj Google Analytics umí sám odstranit.



Návod na odstranění parametrů

Nežádoucí parametry můžete odstranit v 5 krocích:

  1. Přihlaste se do účtu Google Analytics.
  2. Ve Správci (ozubené kolo) otevřete příslušnou Službu a Výběr dat.
  3. V položce Nastavení výběru dat najdete pole “Vyloučit parametry v adrese URL”.
  4. Do pole zadejte parametry, které chcete z URL vyloučit, tj. “fbclid”.
  5. Více parametrů oddělte čárkou

 

Příklady:

 

 

Více parametrů oddělených čárkou:

 

Vložení zajistí, že všechny informace za otazníkem se z uložené URL adresy odstraní. Do GA se přitom normálně zaznamenávají všechny další informace jako zobrazení stránky, zdroj atd.

 

Jak zjistit, které parametry jsou v Google Analytics uložené?

Chcete-li zjistit, jaké URL adresy s parametry máte v Google Analytics uloženy, nejsnáze se k odpovědi dostanete touto cestou:

  1. Nastavte si delší období, alespoň 3 měsíce.
  2. V přehledu zvolte Chování.
  3. Vyberte Obsah webu a Všechny stránky.
  4. Do vyhledávacího pole zadejte znak otazníku “?”.
  5. Získáte ty URL adresy, které obsahují parametry.
  6. V našem případě se zobrazuje na prvních řádcích “?hsa_net”.

Například takto:

 

Kdo stojí za podobnými odkazy?

I zdroj těchto nežádoucích odkazů můžete snadno zjistit.

  1. Vyberte přehled Vstupní stránky
  2. Přidejte sekundární dimenzi: Zdroj/medium
  3. Vyhledejte Stránky s otazníkem “?”

 

V ukázkovém případě jsme zjistili, že zdrojem jsou Adwords a Facebook a po nich e-mailové kampaně:

 

 

Další parametry

Pro inspiraci jsme pro vás sepsali příklady parametrů, které se vyskytovaly a vyskytují v námi spravovaných účtech Google Analytics:

  • ?fbclid (Facebook)
  • ?hsa_net 
  • ?hsa_cam
  • ?force_format
  • ?szn-session
  • ?sa 
  • ?ct
  • /translate_c?depth (?depth)

 

Může se stát, že potřebujete nechat informace za otazníkem zachované. Například u stránkování (např. ...?page=2) nebo u zvolených filtrů v e-shopu (např. ...?color=red&site=L). Podle informace URL pak lze zpětně rozpoznat, které filtry lidé na webu používají, a tyto parametry ze statistiky neodstraňovat.

 

Chcete podrobně vědět,co říká Google Analytics o vašem webu? Rádi vám poradíme. Objednejte si konzultaci u našich specialistů.

 

CHCI VĚDĚT VÍC

Zpět na články