Firefox a Sklik. Co se v září změnilo?
V září proběhla světem PPC zpráva o tom, že Firefox začal blokovat cookies třetích stran. Znamená to změnu v reportech kampaní na Skliku, o které je dobré vědět víc. Po pár týdnech už PPCčkaři vědí, že to není konec světa. Jen musí se změnou v cílení a vyhodnocování reklamy počítat a dobře ji interpretovat. U klientů či uvnitř firmy. Pojďme si přehledně ujasnit, co přesně nové nastavení přineslo
Sklik především
Každému, kdo používá Firefox, se nově nainstalovala aktualizace, která automaticky a bez upozornění zapíná blokování cookies třetích stran. Tuto funkci si uživatel může v nastavení sám vypnout, ale upřímně - kdo by to dělal? A protože na principu cookies je postavena cílená reklama i měření konverzí, týká se tato změna v podstatě všech inzerentů.
Největší dopad má tedy logicky na cílenou reklamu na Seznamu, která je na cookies třetích stran závislá.
Co vidí uživatel Firefoxu?
Po proběhlé aktualizaci se k uživateli Firefoxu už nedostanou všechny reklamy. Vidí i nadále kampaně cílené na:
- umístění
- témata
- klíčová slova na stránce.
V reportu ale najdeme cca o 10 - 20 % nižší návštěvnost z důvodu propadu imprese z:
- retargetingu
- dynamického retargetingu
- zájmu
- zájmu o koupi.
Rozdíl 10 - 20 % odpovídá podílu uživatelů Firefoxu na službách Seznamu.
Je to jen číslo, výkon kampaně zůstává stejný
I u nás v AITOMu od září reportujeme klientům méně konverzí u vyhledávacích i obsahových kampaní. Podle Google Analytics je podíl návštěv na účtech našich klientů z prohlížeče Firefox cca 8,5 %. Dáváme si proto záležet, abychom jim změnu výsledků dobře vysvětlili. To, že část návštěvnosti v konverzích Skliku není vidět, totiž neznamená, že zákazníci nenakupují. Nakupují, jen reporty je nevidí.
Seznam.cz o změně otevřeně komunikuje a uživatelům Skliku doporučuje:
-
Využívat více cílení na umístění, témata a klíčová slova na stránce.
-
Zachovat klid a orientovat se podle konverzního výkonu kampaní v Google Analytics. Ten také přesně určí podíl uživatelů Firefoxu na návštěvnosti stránky a tedy míru zkreslení výsledků.
A na závěr přináší Seznam.cz dvě dobré zprávy. Zaprvé, že u Firefoxu pro Sklik co nejdříve dojedná výjimku. A za druhé, že s blížící se vánoční sezónou můžeme v konverzním poměru čekat růst.
Chcete vyšší konverze z kampaní?
Zpět na články