Firefox a Sklik. Co se v září změnilo?

V září proběhla světem PPC zpráva o tom, že Firefox začal blokovat cookies třetích stran. Znamená to změnu v reportech kampaní na Skliku, o které je dobré vědět víc. Po pár týdnech už PPCčkaři vědí, že to není konec světa. Jen musí se změnou v cílení a vyhodnocování reklamy počítat a dobře ji interpretovat. U klientů či uvnitř firmy. Pojďme si přehledně ujasnit, co přesně nové nastavení přineslo

firefox

Sklik především

Každému, kdo používá Firefox, se nově nainstalovala aktualizace, která automaticky a bez upozornění zapíná blokování cookies třetích stran. Tuto funkci si uživatel může v nastavení sám vypnout, ale upřímně - kdo by to dělal? A protože na principu cookies je postavena cílená reklama i měření konverzí, týká se tato změna v podstatě všech inzerentů. 

Největší dopad má tedy logicky na cílenou reklamu na Seznamu, která je na cookies třetích stran závislá.

Co vidí uživatel Firefoxu?

Po proběhlé aktualizaci se k uživateli Firefoxu už nedostanou všechny reklamy. Vidí i nadále kampaně cílené na: 

  • umístění
  • témata
  • klíčová slova na stránce. 

V reportu ale najdeme cca o 10 - 20 % nižší návštěvnost z důvodu propadu imprese z:

  • retargetingu
  • dynamického retargetingu
  • zájmu
  • zájmu o koupi.

Rozdíl 10 - 20 % odpovídá podílu uživatelů Firefoxu na službách Seznamu.

Je to jen číslo, výkon kampaně zůstává stejný

I u nás v AITOMu od září reportujeme klientům méně konverzí u vyhledávacích i obsahových kampaní. Podle Google Analytics je podíl návštěv na účtech našich klientů z prohlížeče Firefox cca 8,5 %. Dáváme si proto záležet, abychom jim změnu výsledků dobře vysvětlili. To, že část návštěvnosti v konverzích Skliku není vidět, totiž neznamená, že zákazníci nenakupují. Nakupují, jen reporty je nevidí.

Seznam.cz o změně otevřeně komunikuje a uživatelům Skliku doporučuje:

  • Využívat více cílení na umístění, témata a klíčová slova na stránce.

  • Zachovat klid a orientovat se podle konverzního výkonu kampaní v Google Analytics. Ten také přesně určí podíl uživatelů Firefoxu na návštěvnosti stránky a tedy míru zkreslení výsledků.

A na závěr přináší Seznam.cz dvě dobré zprávy. Zaprvé, že u Firefoxu pro Sklik co nejdříve dojedná výjimku. A za druhé, že s blížící se vánoční sezónou můžeme v konverzním poměru čekat růst.

Chcete vyšší konverze z kampaní? 

OZVĚTE SE NÁM

Zpět na články