Co vám přinese e-mail marketing?

Konverze. E-mail marketing je jedním z mocných a zároveň podceňovaných nástrojů online marketingu. Můžete při něm velmi dobře využít znalosti svých zákazníků. Jejich nákupních zvyklostí a preferencí.

E-mail marketing

Nový vs. stávající zákazník

Z různých marketingových výzkumů vyplývá, že získat nového zákazníka je cca. 5-8 krát dražší, než si udržet stávajícího. E-mail marketing může být dobrým prostředkem pro komunikaci a práci se stávajícími zákazníky. Ať již se jedná o nabízení nových či komplementárních produktů, zákaznickou péči nebo poskytování informací o produktech.

Znáte nákupní zvyklosti zákazníků? Využijte toho.

Věčně zmiňovaným příkladem jsou kontaktní čočky. Víme, že uživatel si je kupuje jednou za čas a celkem přesně víme, kdy to je. Není nic snazšího, než mu e-mailem zaslat nabídku s čočkami, které si objednává, přidat například jednu dvě novinky, popsat jejich výhody a proč by mu mohli vyhovovat a je to. Veškeré zboží samozřejmě není tak přívětivé k opakovaným nákupům, ale u velké části se dají vypozorovat jisté zvyklosti, které lze využít. Víte například, že k produktu A si často uživatelé kupují i produkt B? Nabídněte ho e-mailem těm, kteří si doplňkový produkt nekoupili.

Péče o zákazníky a podpora značky

Máte komplikovanější produkt či software, který nabízíte. Naplánujte si jeho představení v několika krocích a jednotlivě je zašlete zákazníkovi. Pokud je zatím jen potenciální, přesvědčte ho jemně k nákupu, pokud už váš produkt má, zasílejte mu tipy, jak vytěžit z vašeho výrobku maximum.

Jak pracovat s kontakty?

E-mail marketing

Základem je pracovat s nimi. Získávat a třídit si o nich informace a ty poté využít při jejich segmentaci. Posílat jeden newsletter na celou naši e-mailovou databázi by neměl být cíl. Proč posílat někomu, kdo si pětkrát po sobě koupil psí žrádlo, nabídku na super kostičky pro kočky. Nejenže mu je pravděpodobně neprodáme, může se stát, že si náš newsletter zaškatulkuje jako neužitečný a příště ho neotevře nebo se odhlásí.

Velmi užitečné informace o uživatelích jsou ty z historie jeho objednávek. Hodit se nám můžou také informace o jeho věku, pohlaví či místě bydliště. Každé odvětví bude vyžadovat svůj přístup. Ale pamatujte, že informace je třeba zjišťovat nenásilně, zákazník se svého soukromí nerad zřekne, pokud za to nic nedostane.

David Ptáček

Zpět na články