Co přinesl Marketing Festival 2015

Třetí ročník top akce za účasti světových person z oblasti online marketingu se konal v Brně na konci listopadu. Propracovaný obsah, špičkoví řečníci, perfektní organizace, skvěle fungující catering a tematické party letos spojil Cyrus Shepard, který si střihnul roli řečníka i moderátora, a dobře mířenými otázkami dostal z hostů dost zajímavé informace.

Letos Marketing Festivalu dominovalo SEO, PPC a technicky orientovaná témata. Důvtipní social marketéři si ale též přišli na své a obohatili se o strategické inspirace a praktické tipy. Zde je výběr toho, co by vás mohlo zajímat:

1. Řešte positioning svých zákazníků         

Tady je několik klíčových „take aways“ od Marty Neumeiera, který mluvil o strategii značky:

  • Neprofitujte ze slabosti, naivity nebo závislosti svých zákazníků. Profitujte z toho, že jim umožníte dělat velké a smysluplné věci.
  • Značka není logo. Značka je to, co o ní lidé říkají, že je. Značka je niterný pocit zákazníka o produktu, službě nebo společnosti.
  • Váš cíl není opakovat, co je vaše značka, ale budovat u zákazníků ty správné asociace.
  • Zákazníci si kupují význam, který v sobě produkty a služby nesou. Zákazník si klade otázku: Kým budu, když to koupím?
  • Lidé nakupují tak, aby se cítili bezpečně a úspěšně ve svých sociálních kruzích. Proto neřešte positioning svých produktů, řešte positioning svých zákazníků.

2. Monitorujte a zapojujte se do diskuze

Používejte monitoring nejen sociálních sítí, hledejte možnosti, jak se zapojit do dialogu a budujte si tak obsah i odkazy

Martin Šimko z agentury Robertnemec.com ve své case study o SEO a monitoringu médií představil monitoring zmínek médií ze snadno dostupných nástrojů (např. Mention), systematické real-time agregování do Google sheets a procesy pro reakci klienta na zmínky. Přínosy: Backlinky z reakcí na konverzace jsou zdrojem vydatného dlouhodobého růstu návštěvnosti a témata reakcí se postupně vyprofilují do samostatně řešených PR příležitostí.

Velmi podobný přístup jde prakticky aplikovat pro sociální sítě. Měříte důsledně zmínky o vaší značce, vašem CEO, vašich klíčových produktem a produktech konkurence? Reagujete na ně důsledně a včas? Měříte dopad vašich reakcí?

CHCI MONITORING

3. Kombinujte data a sázejte vše na svůj nejlepší obsah

Nepřímé konverze jsou nové přímé konverze,“ nechal se slyšet Larry Kim, CEO společnosti Wordstream, řazený časopisem Forbes mezi TOP 10 světových online marketérů, který možná část publika překvapil svým důrazem na Social Ads. „Nejsilnější stránka reklamy ve vyhledávání je zároveň její slabinou – reaguje na existující poptávku a nevytváří novou,“ zaznělo dále v jeho prezentaci.

Vyzdvihl důležitost propojování dat z Google Analytics s dalšími okruhy dat pro pokročilý remarketing – zejména zájmů a nákupního chování, důležitost přesného zacílení a doporučil vsázet hodně na nejkvalitnější obsah, který má na Faceboku nejvyšší engagement: „Go all-in on your unicorns.“ Než budou videa, která si určitě neváhejte předplatit, zeptali jsme se na další podrobnosti přímo Larryho.

4. Snažte se dostat zákazníkům do hlavy

Není nic nového, že v závislosti na fungování mozkových hemisfér existují 2 typy lidí – převážně emocionální a převážně racionální. Holandský expert na spotřebitelskou psychologii Bart Schutz je přirovnal k holandské královně (velmi emocionální) a holandskému králi (velmi racionální). V každém zákazníkovi jsou ale obsaženy systémy oba a každý váš zákazník jsou vlastně dva zákazníci v jednom.

Kdykoliv k nim mluvíte, nemluvíte k jednomu zákazníkovi, ale mluvíte k oběma jeho mozkovým systémům a nevíte, který systém na vaše sdělení zareaguje. Na to má vliv mnoho faktorů, z nichž nejodhadnutelnější jsou kontext sdělení a kontext zákazníka (den v týdnu, denní doba, únava). I emocionálně založený zákazník funguje v pondělí ráno strukturovaně a systematicky, i racionálně založený zákazník udělá v pátek večer spontánní nákupní rozhodnutí.

Co to znamená pro Social ads?

Experimentujte s texty a kreativou v různou dobu dne a týdne, s cílením na muže, ženy a rozdílné věkové skupiny a sledujte rozdíly v reakcích. Zamýšlejte se nad tím, jaký vliv má kontext (desktop, mobil, party, práce) na emoce vašeho zákazníka. Když chcete po emocionálně založených zákaznících racionální rozhodnutí, eliminujte multikriteriální rozhodování a zvýrazněte jeden nejdůležitější aspekt. Když chcete racionálnímu zákazníkovi prodat drahou postel, přepočítejte její cenu na jednu noc kvalitního spánku.

marketing festival 2015

zdroj: www.newsfeed.cz

 

Zpět na články