Češi podceňují zabezpečení svých zařízení, třetina nepoužívá žádný firewall

Zajímalo nás, jak Češi chrání své počítače a smartphony a jaké mají zkušenosti s malwarem. Bohužel část lidí stále kybernetickou bezpečnost podceňuje.

Celkem 29 % uživatelů na svém notebooku například nepoužívá žádný firewall, výrazně se liší názor mladší generace. Mladí lidé do 30 let, kteří „vyrostli“ na internetu, chápou rizika a mnohem více investují do ochrany svých zařízení. Naopak téměř 40 % uživatelů na 45 let nepoužívá firewall vůbec.

Přitom právě kvalitní antivirový program a  firewall vás může v praxi zachránit. Je to první val, který musí viry překonat a většina naštěstí firewall nikdy nezdolá. Řada uživatelů zapomíná na ochranu smartphonu, ačkoli na něm běžně čte e-maily či vyhledává informace. Nějakou formu bezplatného antiviru má v telefonu jen 56 % uživatelů.

Infografika: Češi podceňují kybernetickou bezpečnost

Obecně lidé kybernetickou bezpečnost podceňují,“ vysvětluje Jakub Provazník z AITOMu. „V agentuře to vidíme běžně, ať už při uživatelském testování či v našem okolí. Právě z toho důvodu jsme se o tuto problematiku začali zajímat.

STÁHNOUT CELOU INFOGRAFIKU

Neznalost neomlouvá

Virem bylo přitom někdy napadeno 60 % lidí s přístupem k internetu. Nejčastějšími obětmi jsou lidé mezi 18 - 29 lety.

Infografika: Češi podceňují kybernetickou bezpečnost

Největší problém vidíme v neznalosti uživatelů. Většina lidí prostě nemá zkušenost a rizikům nerozumí. Toho ostatně zneužívají některé malwary, například ty, které se z vás snaží vylákat peníze.

Pro zajímavost jsme se ptali také, co ví běžný uživatel o cookies. 26 % lidí vůbec netuší. Tento výsledek nám nepřipadal tak zlý. Třetina uživatelů pak tyto soubory nikdy nekontroluje a nemaže.

Osvětě měly pomoci cookies lišty, ale z našich zkušeností z uživatelských testování se o problematiku většina uživatelů nezajímá.

STÁHNOUT CELOU INFOGRAFIKU

Jak data chránit

V soukromí postačí vybrat si kvalitní antivirový program, pečlivě volit hesla a přemýšlet selským rozumem. Sdílejte minimum osobních informací na sociálních sítích.

Ochrana dat vašich zákazníků je mnohem sofistikovanější. Proto jsme připravili vzdělávací program pro laiky, jak data bezpečně ukládat a vůbec, jak se online chovat správně. Napište nám o DEMO verzi na zkoušku.

VYZKOUŠET DEMO

Zpět na články