Automatizace online kampaně

Prodejci ojetých vozů CarNext, dceřiné společnosti Leaseplan, jsme pomohli během prvních tří měsíců zvednout počet leadů o 38 až 181% (podle období) a o 128 - 429% (podle období) tržby z e-shopu při průměrném snížení nákladů na online marketing o cca 60 %. Klíčem k úspěchu je komplexní data driven přístup a chytrá automatizace procesů.

budova CarNext

O klientovi

CarNext ( www.carnext.com ) Carnext je dceřinou firmou společnosti Leaseplan, jedné z největších společností na světě poskytujících operativní leasing a fleet management osobních vozů. Carnext prodává ojetá vozidla od Leaseplanu po prvním majiteli. Svým zákazníkům zaručuje kompletní znalost servisní historie automobilu a kvalitní vozy s výbornou péčí po dobu operativního leasingu.

Zadání:

Zadáním bylo převzít správu online marketingu a dosáhnout alespoň stejných vysledků s méně než polovičními náklady, než dosáhla správa dosavadní (podrobněji viz níže). Na otestování proveditelnosti tohoto požadavku jsme měli 3 měsíce.

Hlavními argumenty, na kterých měl online marketing stát, byly spolehlivost firmy, dobrá pověst a skvělé reference (hodnocení 9 z 10 na Googlu patří mezi nejlepší v ČR).

Zadání bylo specifické svou strukturou - CarNext je zároveň obchodní web a zároveň e-shop. Nákupní proces je vzhledem k produktu komplikovaný.

Zákazník může na webu:

  • Zanechat lead a čekat na kontakt od obchodníka
  • Zakoupit automobil přímo v e-shopu

Cílem kampaně pak bylo vytěžit na maximum obě konverzní cesty.

Stanovené cíle

  • Dosáhnout alespoň stejného počtu tzv. hard conversions = uživatel na sebe zanechá kontakt při polovičním rozpočtu na online marketing.
  • Dosáhnout alespoň stejného objemu obchodních transakcí = uživatel přímo objedná konkrétní vůz při polovičním rozpočtu na onlinemarketing.
  • 1/2 rozpočtu a minimálně stejné výsledky

Při realizaci kampaně jsme potřebovali překonat tři hlavní překážky:

1

Klient je specifický tím, že se správu online marketingu rozhodl oddělit od řízení své holandské centrály. Ta po celý rok 2020 online marketing spravovala společně pro všechny státy, což s sebou neslo i některé nevýhody - především nemožnost přizpůsobit strategii a parametry lokálním podmínkám. To ve výsledku znamenalo vysoké rozpočty vydané za display, search i Facebook reklamu s nepříliš uspokojivými výsledky vůči investované částce. Proto se marketingové vedení české pobočky rozhodlo pro lokální cestu s očekáváním dosáhnutí minimálně stejných výsledků za méně než poloviční náklady.

2

Celou kampaň jsme postavili na zelené louce - bez přístupu do historie účtů. Rozhodnutí o našem výběru přišlo ze dne na den a kampaně jsme museli začít vytvářet a spravovat do 24 hod. Předávání informací o přístupech, vysvětlování dotazů atd. bylo celkem komplikované vzhledem k nutnosti komunikace s holandskou centrálou a korporátními pravidly na sdílení přístupů.

3

Nastavení měření analytiky v Google Analytics bylo velmi komplikované a pro běžného uživatele naprosto nesrozumitelné. Museli jsme proto rozklíčovat všechny typy cílů a jejich různé provázanosti mezi sebou. To pak významně ovlivnilo i propojení s reklamními systémy a nastavení mikrokonverzí pro co nejlepší optimalizaci kampaní.

Cestu a konkrétní měřitelné výsledky naleznete v následujícím PDF

Otevřít PDF s výsledky

 

Potřebujete také pomoci s online marketingem?
Jsme tu pro vás!

OZVĚTE SE NÁM

Zpět na články