3 základní kroky k analýze konkurence

Tvoříte nový web nebo hledáte způsoby, jak vylepšit stávající? Nezapomeňte si za jeden z klíčových zdrojů inspirace zvolit analýzu webů svých konkurentů.

Poslechněte si zdarma webinář Jak na analýzu konkurence,  který v květnu vysílal  náš Key Account Manager Pavel Quaiser. V AITOMu se analýze konkurenčních webů podrobně věnujeme ve vstupních studiích k projektům našich klientů a v tomto webináři shrnujeme své zkušenosti a důležité kroky, které ke kvalitní analýze konkurence patří.  Nebo si přečtěte jejich stručné shrnutí a projděte si weby svých konkurentů ještě dnes. Každá inspirace se počítá a posouvá vás dopředu!

3 základní kroky k analýze konkurence…

… které vás během pár desítek minut inspirují k vylepšení vašeho webu:

1

Jak vypadají jiné weby?

Najděte si weby svých největších konkurentů a zkuste se na ně podívat, jako byste byli cílový zákazník. Postupně hledejte, čím vás zaujaly a čím naopak odradily. Jak je web rozložený a kudy vedou konverzní trasy? Jak na vás působí design a co vás na něm zaujalo? Napadnout vás může i řada dalších otázek:

 

  • Mají na webu speciální nabídky? Například kalkulaci zdarma, zaslání katalogu, slevu za věrnost…?
  • Najdete tam speciální aplikace jako například interaktivní kalkulačku?
  • Má web zvláštní sekci pro určitou skupinu zákazníků, např. B2B?

Ať vás na cizím webu zaujme cokoli, v dalším kroku je potřeba dobře zvážit, zda to skutečně lidé využívají a zda by to samé rádi využívali u vás. Často se stává, že firmy investují do nástroje, který vypadá lákavě a užitečně a se skutečnou odezvou se bohužel nepotká.

Ke zjištění, jak by konkrétní nápad skutečně fungoval v praxi, skvěle poslouží bod 2:

 

2

Uživatelské testování a telefonický průzkum

Fakt, že konkurence na webu něco má, ještě neznamená, že to lidé skutečně hledají a potřebují. Je snadné sklouznout do porovnávání a chuti mít web lepší než „ti druzí“. Pokud si ale nesrovnáme důvody, mohlo by pouhé okopírování konkrétních prvků vést k více škodám než užitku. Uživatelské testování a telefonický průzkum stávajících i potenciálních zákazníků konkrétního projektu přináší přímé odpovědi na otázku, kdy si klient volí konkurenční web a hlavně proč.  Zjišťovat vše můžete mezi stávajícími, budoucími i bývalými zákazníky webu. Pomůže vám to:

  • Odhalit, zda se zákazník na webu neztrácí
  • Zjistit, které informace ho opravdu zajímají
  • Poznat opravdové motivy jeho rozhodnutí
3

Jak změřit konkurenční web?

Za porovnáváním konkurenčních webů stojí mnoho hodin práce. Můžeme například zjišťovat, jak konkurence využívá organické vyhledávání a tím pádem jak dobře má udělané SEO. Jak má napsané metadescriptons a jaké argumenty v nich využívá.  Nebo jakou generuje návštěvnost. Pro odpovědi na tyto otázky dobře poslouží marketingové nástroje jako Collabim, Marketing Miner, Ahrefs, Screaming Frog, SimilarWeb a další.

Zvláštní místo mezi nástroji monitorujícími konkurenční weby zaujímá Collabim. Nástroj, který pomáhá usnadňovat řízení projektů, a někomu i rozhodování, která část konkurenčních webů stojí za inspiraci. Collabim dokáže sledovat pozice vašeho webu na daná klíčová slova pro Google i Seznam. Porovná vaše webové stránky s konkurencí a díky tomu zjistíte, jak jste na tom ve výsledcích přirozeného vyhledávání oproti svému přímému konkurentovi. To vám pomůže stanovit další marketingovou strategii.

Víc podrobností se nám do textu nevešlo, ale najdete je v našem webináři Jak na analýzu konkurence, který si můžete zdarma poslechnout.

Chcete s analýzou poradit a pomoci na jejím základě určit další kroky?
Ozvěte se nám a pustíme se do toho!

 

OZVĚTE SE

Zpět na články