3 otázky, než investujete do nového webu

Jak na to, abyste dokázali vybrat ideálního dodavatele webu právě pro svůj nový web? A jak vůbec poznat dobrou nabídku?

Mnoho firem se totiž pustí do hledání dodavatele víceméně náhodně, aniž by věděly, podle čeho mají vybírat. Nechají se snadno ovlivnit nepodstatnými argumenty a na konci je pak často čeká zklamání, že nový web neodpovídá původní představám a hlavně nepřináší zisk.

Jak tedy na to, abychom dokázali vybrat ideálního dodavatele webu právě pro svůj záměr?
A jak vůbec poznat dobrou nabídku?

 

Tyto 3 otázky se vám vyplatí si položit, než se do výběru pustíte. 

 

1/ Znám rozdíl mezi poptávkou a zadáním?

Možná jste už několik webů tvořili, možná to děláte poprvé. V každém případě byste na zadání svého webu nikdy neměli být sami. To, že máte svou představu a popíšete ji v poptávce, je dobrý začátek. Zkušený dodavatel však ví, že vaše skutečné potřeby mohou ležet ještě o kus dál a dokáže vás přemýšlením o novém webu provést. Profesionál vám dá na nový web komplexní pohled a vyvaruje vás chyb, kterých se zadavatelé často dopouštějí. Pokud je dodavatel zkušený a záleží mu na kvalitní službě, je dobře postavené zadání i v jeho zájmu. Ví, že jen tak se společně vyhnete řadě překážek a vaše úsilí povede k úspěšnému cíli.

Tip: Při výběru dodavatele pečlivě zjišťujte, co všechno ho bude pro tvorbu zadání zajímat. Ptá se na vaši marketingovou strategii? Analyzuje konkurenci a zajímá se o váš podnikatelský model? Tyto a mnoho dalších otázek musí stát na začátku, než vůbec kdokoli začne vymýšlet, jak konkrétně váš web bude vypadat. Vzít to zkratkou se nevyplatí. Dobrý dodavatel se ptá, ptá a ptá.

2/ Potřebuji vstupní studii? 

Spousta textu. A také nejlepší investice, kterou můžete do svého nového webu dát. Pečlivě provedená vstupní studie vám o vašem webu často řekne víc, než jste dosud věděli. Někdy i o celé vaší firmě.

Co od webu může vaše firma očekávat? Jaké cíle je reálné splnit? Jaké jsou slabé stránky stávajícího webu a jak ho vnímají zákazníci? Kvalitní vstupní studie rozebere na součástky vaše texty, grafiku, strukturu i efektivitu. Zodpoví klíčové otázky a přinese komplexní pohled se všemi souvislostmi a návrhy řešení.

Tip: Svět je plný webů, kterým evidentně nikdo vstupní studii včas nevypracoval. Neudělejte stejnou chybu a najděte si dodavatele, který jí věnuje stejnou péči jako samotné tvorbě nových stránek.

3/  Podle čeho poznám své favority? 

Po telefonu nebo e-mailu vám každý slíbí modré z nebe. Ale jak poznat, že klepete na dobré dveře? Jak zúžit výběr na dvě nebo tři agentury, se kterými začnete jednat? 

Dobrý dodavatel má zkušenosti a od začátku vás umí vést k cíli. Ptá se vás. Zahrne vás spoustou otázek a má čas vás poslouchat. Dokáže vidět příležitosti i úskalí a srozumitelně vám o nich říct. Netvrdí vám, že skvělý web získáte snadno a rychle. Má spokojené zákazníky a rád vám na ně dá kontakt. A především – má vlastní tým specialistů, kteří rozumí své práci a mají v ní prokazatelné úspěchy. Nebojíte se ptát, protože vám rád na cokoli odpoví.

Tip: Dejte na první dojem, ale nejen na něj. Skuteční profesionálové s nejlepšími výsledky se vás nesnaží přesvědčit oslňující pohyblivou prezentací  ani slevou. Chtějte vidět konkrétní reference a data.

Čím více se do výběru agentury ponoříte, tím více otázek postupně vyvstane.
A čím více se budete ptát, tím lépe poznáte, který dodavatel je pro vás ten pravý.

Chcete se nezávazně poradit o zadání pro svůj nový web?

OZVĚTE SE NÁM

 

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací