2019 je rok, kdy skončí otravné reklamy

Taky vás štvou pop-upy a reklamy přes celé okno? Dobré zprávy – letos jim odzvoní. Alespoň to slibuje prohlížeč Google Chrome.

Google dlouhodobě prohlašuje, že zájem uživatele je pro něj na prvním místě. Mění tak své technologie a algoritmy, aby co nejlépe odpovídaly požadavkům reálných lidí.

V lednu tak Google ohlásil, že bude otravnou reklamu prohlížeč Chrome blokovat celosvětově. Při blokaci bude vycházet ze standardů koalice Coalition for Better Ads. Otravné reklamní formáty Google už statně před časem zakázal.

Koalice za lepší reklamu

Coalition for Better AdsCoalition for Better Ads je uskupení vůdčích firem v reklamním průmyslu. Cílem je zbavit internet příliš agresivních reklam a tak zlepšit pověst digitálního marketingu. Z českých organizací patří mezi členy Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) a České družení pro značkové výrobky.

Jako první krok se koalice dotazovala 66 tisíc uživatelů v Severní Americe a Evropě na názor na reklamu. Na základě výsledků definovala „standardy pro lepší reklamu“.  (Je vidět, že bez dat nedají ránu ani největší hráči.) Detailní výsledky a metodiku v angličtině najdete na stránkách koalice.

Standardy pro lepší reklamu zapovídají:

  • Desktop/Klasická verze webu
    Zakázané reklamy pro desktop

    • Pop-up okna
    • Automatické přehrávání video reklam se zvukem
    • Reklamy s odpočítáváním, které blokují vstup na stránku
    • Reklamy, které zakrývají velkou část obrazovky
  • Mobilní verze
    Zakázané formáty reklam v mobilních zařízeních
    • Pop-up okna
    • Okno, které musíte prokliknout, než uvidíte obsah stránky
    • Hustota reklam nad 30 %
    • Blikající animovaná reklama
    • Automatické přehrávání video reklam se zvukem
    • Reklamy s odpočítáváním, které blokují čtení
    • Scroll-over reklama přes celou obrazovku
    • Reklamy, které zakrývají velkou část obrazovky

Co to znamená pro vás?

Pokud inzerujete přes Google nic se pro vás nemění. Google podobné formáty nepodporuje. Pokud ale využíváte pop-up okna třetích stran – jako jsou mailingové aplikace nebo aplikace sbírající leady, uvažte, jestli by se nešlo těchto otravných formátů zbavit.

Jak vaše stránky vidí Google si můžete ověřit ve Webmasters Tool. Blokace by se ale měla týkat minimálního procenta reklamy.

Ostatní prohlížeče otravná reklama moc nezajímá

Podle všeho se vývojáři ostatních prohlížečů k podobnému kroku nechystají. Chrome je ale nejpoužívanější prohlížeč. Takže se ho rozhodně nevyplatí ignorovat.

Zpět na články