7 rad, jak začít s e-mailingem

Zjistěte, na co se ptát, než odešlete svůj první newsletter! Nezařaďte se do kolonky spam a jdětě na e-maling s nápadem. Proč začít, jak sbírat kontakty nebo jak často rozesílat, se dozvíte v článku. 

Newslettery si vykoledovaly nepěknou pověst, ale pokud půjdete na e-mailing chytře, nikdo o vašem newsletteru neřekne, že je otravný a zbytečný, naopak. Zvládnutý e-maling je jedním z nejefektivnějších prodejních kanálů.   

 

Co potřebujete vědět, než začnete s e-mailingem

Proč začít?

  • Zeptejte se sami sebe: proč chci newslettery posílat? Pokud mezi vaše hlavní důvody patří poskytnout zajímavé informace, prodávat a především pobavit, jste na správné cestě. Tak vzhůru do přípravy strategie!

Jak sbírat kontakty?

  • Nabídněte svým zákazníkům protihodnotu za to, že se přihlásí k odběru newsletterů, slibte jim něco (samozřejmě to, co ve finále dodržíte). Příjemným bonusem může být sleva na zboží nebo e-book s užitečným obsahem.

TIP: Jak nabídnout dárek za přihlášení, navíc se segmentaci. V příkladu přihlašovací formulář našeho klienta, značky Vivobarefoot. 

Přihlášení k odběru s bonusem - Vivobarefoot

Ochrana údajů, pořádek musí být!

  • Věděli jste, že když chcete začít s e-mailingem, máte povinnost registrovat se na Úřadu pro ochranu osobních údajů? Navíc každý newsletter musí obsahovat odkaz na okamžité odhlášení z odběru a sídlo vaší společnosti. 

Jaký nástroj pro rozesílku newsletterů je pro mě vhodný?

  • Před finální volbou nástroj pro rozesílku se zeptejte: pro jak velkou databázi budu rozesílat, jaká je doručitelnost, možnosti automatizace, personalizace a cena? Nejčastěji užívanými nástroji jsou: Silverpop, MailChimp, Smartemailing nebo také Aweber, Contactology či Sendloop.

TIP: v AITOMu používáme MailChimp, který je technicky vyladěný, hodně toho dokáže, je intuitivní a cena na rozesílku příznivá.

E-mailingový nástroj Mailchimp

Obsah mého newsletteru bude…

  • Inspirujte se newslettery, které dostáváte a které pravidelně otevíráte (protože vás jejich obsah strašně láká). Posílejte jen to, co byste chtěli sami číst. Dejte si pozor na poměr grafiky a textu, pište stručně a jasně. Čistě grafickým newsletterům se vyhýbejte, nejvyužívanější aplikace pro příjem e-mailů mají stejně zablokováno zobrazování obrázků.

Jaké e-maily chci posílat?

  • Posílejte jak prodejní, tak pomáhací e-maily, ve kterých prozradíte své tajné tipy, triky nebo návody. Optimální poměr jsou 3 prodejní a 1 pomáhací e-mail. Posílejte svým zákazníkům články, videa, rady, tipy a návody!

TIP: Inspirujte se od jiných! Nám se líbí newslettery od Heureky, pomáhají, mají šmrnc a nepochybně prodávají.

Ideální newsletter od Heureky

 

Jak často odesílat?

  • Ožehavá otázka! Newslettery, které budete posílat několikrát týdně, lidi akorát naštvete. E-mail zaslaný v intervalu jednou týdně může být optimální, někdy stačí jednou za dva, tři týdny nebo měsíc. Zasílejte svůj newsletter v pravidelných intervalech, zákazníci si na něj zvyknou.

Pamatujte, mějte strategii, jak oslovit své zákazníky, nespamujte, buďte struční a přitom zajímaví, poskytněte něco navíc (články, návody, tipy) a buďte korektní. Máte zájem o více informací o e-malingu či její správu?

CHCI ZAČIT S E-MAILINGEM

 

Přečtěte si předchozí díl: Výchova PPC specialistů v Čechách: díl VIII. 

 

Zpět na články