7 důvodů, proč používat microsite

Microsite, minisite, weblet či satelitní web, pod těmito názvy se skrývá označení pro speciální podpůrný web sloužící k prezentaci vašeho produktu či služby. Proč se zajímat o microsite?

Důvodů, proč přemýšlet o vytvoření takto zacílené stránky je mnoho. Microsite se hodí pro velké množství produktů, ale dá se implementovat také na služby nebo k propagaci soutěže či speciální akce. Proč chtít microsite a kolik vás bude stát?  

Proč chtít microsite?

  1. Získáte novou tématickou doménu a další prodejní kanál pro získání zákazníků.
  2. Zvýšíte viditelnost vaší firmy a značky.
  3. Zajistíte si zpětné odkazy, které budou směrovat na vaši hlavní stránku.
  4. Propracované microsite s poutavým a zacíleným obsahem mají pozitivní vliv na SEO.
  5. Máte vždy možnost aktuálně reagovat a upravovat obsah přes redakční systém.
  6. Dostanete prostor pro propracovanější obsah a detailní informace - vstupní stránky pro vaše PPC kampaně.
  7. Vývoj kvalitních mikrostránek je investicí, která se vrátí.

Příkladem povedených microsite jsou voxx.cz , lonka.cz a boma.cz, které směřují na hlavní stránky fuski.cz.  Strategie e-shopu fuski.cz je tedy jasná, vytvoření 3 přitažlivých microsite, které jsou zaměřeny na top produkty e-shopu.

    

Tip z praxe: Vyhněte se celoflashovým mikrostránkám. Na takto stavěné mikrostránky není možno odkázat dovnitř webu, objevují se problémy s přístupnosti z mobilů a tabletů.  

Jaká je investice do microsite?

Nápadité a pěkné microsite vás mohou přijít na 20 - 40 000 Kč, na trhu samozřejmě narazíte i na nabídky tvorby mikrostránek za např. 5 000 Kč, efekt je ale zcela jiný (jednoduše žádný). 

Tip: Máte zájem o microsite? Při tvorbě více microsite se cena rozloží do více webů, jelikož se využijí prvky z jednoho webu i do webů ostatních.

Příklad z praxe: Jedna profesionální microsite od AITOMu stojí zhruba 30 000 Kč. Pokud si necháte vytvořit tři microsites, tak bude cena nižší a to cca 60 000 Kč. Cena microsite se samozřejmě odvíjí dle vašich nároků na podpůrný web.

Vyplatí se mi microsite?

Vyplatí se mi investice do microsite?  Pokud máte zajímavý produkt, který zákazníky zajímá, tak rozhodně ano! Pro příklad vám ukážeme konkrétní statistiky návštěvnosti e-shopu fuski.cz. Z microsite vox.cz přišlo za měsíc 1 470 návštěv, boma.cz zaznamenala 958 návštěv a lonka.cz celkem 109 návštěv. Výsledek? Za měsíc přišlo na e-shop fuski.cz celkem 3 079 návštěv a z toho 2 537 bylo skrz výše uvedené microsite.  

 

Pro srovnání: Pokud byste se rozhodli pro propagaci svého webu skrz PPC kampaň na Seznamu a Google, tak vás v průměru přijde jedna návštěva na cca 6 Kč. Jak si můžete spočítat, tak stejný počet zákazníků pro naše 3 microsite by vás stál cca až 15 000 Kč měsíčně. Za 4 měsíce se vám náklady do webů vrátí a jako bonus máte unikátní prezentaci svého produktu či služby, která má navíc pozitivní vliv na vyhledavače. 

Vytvořením a prolinkováním microsite to nekončí, naopak teprve začíná! Podpůrný web vyžaduje další péči jako aktualizace a práci na kvalitních zpětných odkazech, které jsou spojeny s lepšími pozicemi v rámci klíčových slov. Přemýšlíte o vytvoření microsites nebo vás zajímají další detaily? Ozvěte se

Zpět na články