Telefonický průzkum u zákazníků? Jasně, je to stále „in“!

Vyzkoušeli jste už telefonický průzkum? Ještě ne? Chyba lávky. Použijte ho ve správnou chvíli na správném místě a přinese vám skvělé výsledky.

Chcete vědět, jak by zákazníci vylepšili vaši konkrétní službu? Nebo co je napadá, když vidí váš nový e-shop? Jistě, můžete se zeptat prostřednictvím anonymního elektronického dotazníku rozeslaného v příštím newsletteru, ale garantujeme vám, že některé věci se prostě přes obrazovku počítače nedozvíte a ještě si spousta lidí odhlásí odběr vašeho newsletteru.

Telefonický průzkum je totiž na rozdíl od počítače:

  • osobní – vyvolává důvěru a dozvíte se více
  • cílený – víte, s kým přesně mluvíte
  • dokáže okamžitě reagovat dodatečnými otázkami – když klient začne mluvit o zajímavé myšlence, můžete zjistit víc

Umíme v tom chodit. Se sluchátkem na uchu.

Dobře vedený průzkum dokáže zvednout vaše tržby i o desítky %. Svěřte průzkum zkušeným profesionálům u AITOMu a zachytíme pro vás drobné detaily zákazníkova názoru, které by se v písemné formě ztratily. Přitom mají slušný potenciál posunout váš projekt o míle dopředu. 

Tak třeba váš stálý klient František Výborný. Nakupuje u vás léta, ale poslední dobou jeho objednávky poklesly. Můžete mu poslat dotazník e-mailem, ale ve většině případů na něj nebude mít čas odpovědět nebo to vezme stroze a hopem. Zato když mu zavoláte, můžete sledovat, jak a o čem přemýšlí, když se na váš web dívá. Co ho odrazuje od větší objednávky. Z čeho má u nového produktu obavy. Co by rád příští měsíc na e-shopu našel. Chytíte jeho váhání nebo nejistotu a právě v takové chvíli se dobře formulovanou otázkou dozvíte to nejcennější, co se mu honí hlavou!

Zkrátka – deset živých Františků Výborných vám může dát víc inspirace a podnětů, než 100 anonymních respondentů.

A pozor, telefonický průzkum nemusíte omezovat jen na B2C cílení. Máme překvapivě dobré zkušenosti také v oblasti B2B. Jako příklad může sloužit jistý velkoobchod, pro který jsme získávali podněty od jeho obchodních partnerů. Výsledkem byly nejenom nové tipy na úpravu funkčnosti webu, ale také návrhy na nový sortiment a zpětná vazba k současným obchodním aktivitám.

Telefonický průzkum je ideálním nástrojem, když:

  • přicházíte na trh s novým produktem či službou
  • přicházíte s inovací a chcete ji doladit podle cílových zákazníků
  • klesá vám tržní podíl a hledáte důvod
  • potřebujete zjistit, jak si u zákazníků stojíte ve srovnání s konkurencí

Nevíte, jestli je pro váš projekt telefonický průzkum vhodný? Poradíme vás.

CHCI OBJEDNAT KONZULTACI

Průzkum není klábosení u kávy

Dobře provedený průzkum má svůj přesný postup. Přinese maximum užitku za minimum času. Zkušený odborník ho navíc umí provést tak, že pro vás bude ve výsledku skvělou reklamou. Zákazník, o kterého projevujeme zájem a nasloucháme jeho názorům, často upevní svůj vztah k vaší značce. Abychom uspěli, potřebujeme mít jistotu, že:

  • Máme promyšlené otázky a víme, co jimi chceme zjistit.
  • Víme, komu se chystáme volat. Zjistíme si maximum informací o jeho historii u vaší značky.
  • Máme na dotazování člověka s know-how a zkušeností, jak dotazování vést.

Nejvíce nových a překvapivých zjištění zpravidla získáme otevřenými otázkami. Jak byste popsal...? Proč si myslíte, že...? Můžete mi prosím říct, co si myslíte o... ?

Čím cílenější naše otázky jsou, tím hodnotnější odpovědi dostaneme.

volajici-slecna

Položíme telefon a co dál?

Zatímco po většinu doby můžete nechat průběh výzkumu jen na nás, nakonec přichází to, co vás zajímá nejvíc – konkrétní výstupy. Dozvíte se od nás přehledně:

  • Jak o vás zákazníci smýšlejí.
  • Jaký názor měli na věci, které vás zajímaly.
  • Kde u vaší značky váhají a proč.
  • Co je skutečně zajímá, jaký problém pro ně můžeme vyřešit.

Zpracujeme vám návrh, kde a jak můžete názory zákazníků využít, nebo je rovnou začneme implementovat do vašich projektů – vytvoříme podle nich landing page, upravíme UX webu nebo nastartujeme nový content. 

V myšlenkách vašich zákazníků se často skrývají úplné poklady. Nenechte je ležet ladem, mohou vás posunout o pořádný kus dál.

CHCI PROVÉST VÝZKUM

V AITOMu vám zdarma zpracujeme studii, zda je pro váš projekt telefonický průzkum vhodný a jak ho nejlépe využít. 

Zpět na články