Kromě
práce s kontakty, jejich segmentaci, A/B testování či tvorby sign-up
(přihlašovacích) formulářů nabízí také možnost sledovat chování uživatelů na
vašem webu (tzv. Goal tracking).
O co přesně jde?
Po přidání jednoduchého skriptu do svých webových stránek
budete schopni sledovat pohyb konkrétního uživatele na svém webu. Zjistíte,
které stránky navštívil, kdy to bylo a z jakého prohlížeče. Jedinou
podmínkou je, že poprvé musí přijít přes odkaz z vašeho newsletteru.
Script MailChimpu mu přiřadí vlastní ID a dokud si uživatel nevymaže své
cookies či po dobu jednoho roku bude zaznamenávat stránky, které si uživatel
prohlížel.
K čemu to může sloužit?
Tyto informace můžeme následně využít při dalším rozesílání
newsletteru. Jako příklad poslouží e-shop LevneMapy.cz.
Jednoduše znovu oslovíme ty uživatele, kteří si prohlédli stránky
s cestovními průvodci. Můžeme jim poslat speciální slevu či je informovat
o novinkách v dané sekci.
Co je ještě zajímavější, na základě jejich chování jde připravit
také automatické e-mailové kampaně, které rozešlou e-mail uživateli na základě
jeho aktivity na webu. Lze si tak například připravit e-mail, který se rozešle
uživateli 3 dny po tom, co navštívil stránku konkrétního produktu. Můžeme ho
vybídnout k nákupu nějakou slevou či mu nabídnout další komplementární
produkty.
To už může být zajímavé zpestření e-mailových kampaní, co
říkáte?