Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů je jedním ze základních kamenů každé úspěšné stránky. Web si tak vytváří jednoduchou dohledatelnost v různých částech internetu a zároveň posiluje své pozice v SERP. Díky tomu se na stránky dostanou návštěvníci, o které má provozovatel zájem a zároveň i obráceně - lidé najdou to, po čem pátrají.

Před započetím budování zpětných odkazů byste si měli dobře rozmyslet, zda je Vaše stránka způsobilá k jejich výměně. Především je důležité zamyslet se nad těmito otázkami:

  • Měním často URL?
  • Používám na stránce rámce?
  • Přesměrovávám stránky, které změnili URL na URL novou?

Pokud jste na některou z otázek odpověděli ano, bude nejprve třeba zbavit se daného problému.

Metody budování zpětných odkazů

Pokud máme stránky v pořádku, jsou připravené k budování odkazů. Jakými metodami ale můžeme docílit maximálního efektu?

Linkbaiting

Nejzákladnější a asi nejpřirozenější forma budování zpětných odkazů. Jedná se o odkazy vedoucí na zajímavé články či stránky přirozenou formou (blogeři/stránky odkazují dobrovolně na jiné weby se zajímavým/přínosným obsahem). Mezi linkbaiting se počítají i odkazy ze sociálních služeb jako jsou Facebook či Twitter, které vznikly přirozenou formou.

Registrace do katalogů

Často první krok optimalizace webu pro vyhledávače. Stránka se zaregistruje do většího množství kvalitních katalogů za účelem posílení jejích pozic a zvýšení ranků (kvůli zamýšlené pozdější výměně zpětných odkazů).

Výměna odkazů

Nejznámější a asi i nejrozšířenější forma budování zpětných odkazů. Vzájemnou dohodou mezi webmastery či SEO specialisty jsou na weby umístěny reciproční odkazy. Častým úskalím této výměny je nedodržení reciproce jedné či druhé strany. Pro sledování odkazů doporučujeme využít nástroj Frelic, který Vám bude odkazy kontrolovat.

Linkovací služby

Publikace vlastních stránek na linkovacích službách je takové trochu průhlednější self-promo, přestože původní smysl těchto služeb byl založen na sdílení zajímavých stránek mezi lidmi. Dnes jsou tyto stránky často zahlceny velkým množstvím spamu a většina návštěvníků je tak přestala používat.

Vydání tiskové zprávy

Vytvořte a rozešlete Vaši tiskovou zprávu zpravodajským serverům. Získáte tak odkazy z cenných webových stránek.